همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

پرسش و پاسخ


  

پرسش و پاسخ

محمد سجاد شهباز از اصفهان: من چند وبلاگ دارم. چگونه می‌توانم از فونت‌های دلخواه در وبلاگم استفاده کنم، طوری‌که در نمایش وبلاگ در دیگر سیستم‌ها مشکلی وجود نداشته باشد؟ مثلا می‌خواهم از فونت‌های فارسی سری B استفاده کنم.

استفاده از فونت‌های فارسی در صفحات وب بسیار ساده است.فقط کاری که ‌باید انجام دهید اضافه کردن چند خط کد در فایل استایل صفحات وب است. این فایل در بیشتر موارد با نام Style.css در ابتدای کدهای اچ.‌تی.‌ام.‌ال مشخص می‌شود. شما ‌باید این فایل را ویرایش کنید و کدهای زیر را در آن قرار دهید:

@font-face {

font-family: 'BYekan';

src: url('‌/‌fonts‌/‌BYekan.eot');

src: local('b BYekan'), url('fonts‌/‌BYekan.woff') format('woff'), url('fonts‌/‌BYekan.ttf') format('truetype'), url('BYekan.svg') format('svg');

font-weight: normal;

font-style: normal;

}

توجه داشته باشید در این کد به‌عنوان مثال نام فونت را BYekan در نظر گرفته‌ایم و فونت یکان در چهار فرمت eot،woff،ttf،svg را در پوشه‌ fonts ذخیره کرده‌ایم.

پس از افزودن کد بالا به فایل Style.css یا هر شیوه‌نامه دیگری که از آن استفاده می‌کنید، برای استفاده از فونت‌های اضافه شده ‌باید دستور زیر را به موضوعات موردنظرتان اضافه کنید:

style="font-family:'BYekan'"

شما می‌توانید مجموعه فونت‌های فارسی مناسب وب را با جستجو در گوگل پیدا کنید. همچنین با مراجعه به دو سایت زیر علاوه بر آشنایی بیشتر با این بحث می‌توانید از سرویس رایگان سایت فونت من برای استفاده از این قابلیت نیز بهره‌مند شوید:

http:‌/‌‌/‌ifont.ir‌/‌archive

http:‌/‌‌/‌goo.gl‌/‌DIO4Jt

مسعود احمدی: مدتی است متوجه شدم اطلاعات مخاطبان گوشی اندرویدی‌ام با حساب گوگل هماهنگ نمی‌شود. وقتی که روی Sync Now در بخش Account گوشی فشار می‌دهم، بعد از مدتی پیغام خطای زیر نمایش داده می‌شود:

Sync is currently experiencing problems. It will be back shortly

الان حدود یک ماه است که چنین مشکلی دارم. اوایل فکر می‌کردم تعداد مخاطبانم زیاد است، اما تمام آنها را پاک کردم و دوباره عملیات هماهنگ‌سازی را انجام دادم، اما باز هم همین خطا را دریافت کردم. این را هم بگویم عملیات هماهنگ‌سازی با دیگر حساب‌ها مانند یاهو و مایکروسافت مشکلی ندارد و براحتی کار می‌کند.

این مشکل ممکن است با حذف کاربری گوگل و افزودن مجدد آن رفع شود. همچنین در مواردی نیز استفاده از روش زیر موجب رفع مشکل شده است:

ـ تقویم گوگل (google calendar) را اجرا کنید.

ـ روی منو فشار داده و به قسمت Settings وارد شوید. پس از انتخاب کاربری فعلی خود در گوگل از بالا سمت راست روی add account فشار دهید.

- در صفحه‌ به‌نمایش درآمده google را انتخاب کرده و با انتخاب گزینه‌ existing نام کاربری و رمز عبور کاربری گوگل خود را وارد کنید.

ـ حالا کاربری گوگل خود را در تنظیمات دستگاه باز کرده و با فشار گزینه‌ sync now اطلاعات را هماهنگ‌سازی کنید.

توجه: شما می‌توانید برای رفع این مشکل از نرم‌افزار Contacts Sync Fix نیز کمک بگیرید:

http:‌/‌‌/‌goo.gl‌/‌3mk86U

محمدعلی میرزایی از تهران: لطفا در مورد راهکار دریافت ایمیل بدون نیاز به اینترنت (imap) توضیح دهید. همچنین آیا نرم‌افزاری وجود دارد که فایل‌های ویدئویی دانلودی را ترجمه کند؟

پرسش اول شما کمی اشکال دارد. دریافت ایمیل هیچ‌گاه بدون اینترنت امکان‌پذیر نیست، زیرا استفاده از هر پروتکل و روش ارتباطی برای دسترسی به سرور ایمیل ‌باید به نحوی با اینترنت اتصال برقرار کنید. پس از برقراری ارتباط اینترنتی در صورتی که بخواهید ایمیل‌ها را در یک نرم‌افزار کلاینت واسط دریافت کنید، می‌توانید از دو پروتکل POP3, iMap کمک بگیرید. این دو پروتکل به شما این امکان را می‌دهد تا ایمیل‌ها را با نرم‌افزار کلاینت دریافت کرده سپس با قطع اتصال اینترنت نیز به مشاهده ایمیل‌های دریافتی بپردازید.

تفاوت این دو پروتکل در این است که پروتکل POP3 همچون یک مسیر یکطرفه عمل می‌کند و هنگامی که شما ایمیل را مشاهده می‌کنید یا آن را حذف می‌کنید، در سرور اصلی ایمیل تغییری رخ نمی‌دهد (بتازگی برخی سرویس‌های ایمیل قابلیتی را به این پروتکل اضافه کرده‌اند که تغییرات صورت گرفته از سمت نرم‌افزار کلاینت نیز برای سرور ارسال می‌شود و این تغییرات روی سرور اعمال می‌شود.)

پروتکل iMap برخلاف POP3 مثل یک مسیر دو طرفه است و هر تغییری که شما در سرور ایمیل یا نرم‌افزار کلاینت اعمال کنید، در طرف دیگر نیز اعمال می‌شود.

از دیگر تفاوت‌های عمده این دو پروتکل در دریافت ایمیل‌هاست. برای مثال اگر 200 ایمیل خوانده نشده و دریافت نشده در سرور وجود داشته باشد، نرم‌افزار کلاینت در استفاده از POP3 ‌باید کل ایمیل‌ها را دریافت کند سپس اجازه مشاهده‌ ایمیل را برای شما صادر می‌کند. این عملیات ممکن است وقت زیادی را به خود اختصاص دهد یا دریافت فایل‌های پیوست ایمیل‌ها ممکن است ترافیک اینترنتی بسیاری را مصرف کند. در صورتی‌که پروتکل iMap فقط عنوان 200 ایمیل را دریافت و در چند ثانیه دسترسی به ایمیل‌ها را برای شما امکان‌پذیر می‌کند. پس از آن محتوای هر ایمیلی که شما باز کنید، از سرور دریافت شده و ایمیل برای شما به‌نمایش در می‌آید.

استفاده از هریک از این پروتکل‌ها کاملا سلیقه‌ای بوده و با توجه به کاربرد و شرایط کاری شما مشخص می‌شود.

درباره پرسش دوم شما نیز فعلا برنامه‌ای برای این کار وجود ندارد. چنانچه فیلم ویدئویی شما حاوی زیرنویس و فایل زیرنویس باشد، می‌توانید با استفاده از سرویس ترجمه متن گوگل (translate.google.com)، فایل زیرنویس را ترجمه کنید، اما در صورتی‌که قصد دارید صوت یک فایل ویدئویی را ترجمه کنید، نرم‌افزاری برای آن طراحی نشده است.

البته شما می‌توانید با استفاده از ترفندهایی مانند استخراج فایل ویدئویی و تبدیل صوت به متن تایپ شده با نرم‌افزار Dragon، آن را به متن تبدیل کرده سپس به کمک نرم‌افزارها و سرویس‌های ترجمه متن همچون سرویس ترجمه گوگل، متن را نیز به هر زبان دیگری ترجمه کنید. فراموش نکنید در این شرایط نیز شما فقط یک متن ترجمه شده در اختیار دارید و هماهنگ کردن جملات و عبارات با فایل ویدئویی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

فاطمه سادات رضایی از شهرری: چند سوال از شما دارم:

1ـ‌ اگر لپ‌تاپ در حال شارژ شدن باشد و از آن استفاده کنیم (استفاده اینترنتی، بازی و...) برای لپ‌تاپ و مخصوصا باتری ضرری دارد؟

2- من یک گوشی با اندروید 2 دارم که پیامک‌های زیادی در آن ذخیره کرده‌ام. تصمیم دارم این گوشی را بفروشم و گوشی بهتری با اندروید 4 بخرم. آیا راهی وجود دارد پیامک‌های ذخیره شده در این گوشی را به گوشی جدید منتقل کنم؟

در حالت کلی باتری لپ‌تاپ هنگامی که به شارژر وصل شود تا زمانی که نیازمند شارژ باشد شارژ شده و این عملیات با شارژ شدن باتری خاتمه می‌یابد. استفاده از لپ‌تاپ در حالت اتصال باتری و شارژ شدن همزمان نیز هیچ مشکلی را به‌وجود نخواهد آورد، چرا که عملیات شارژ روی باتری و تامین برق موردنیاز برای استفاده از لپ‌تاپ همچون روال همیشگی صورت می‌گیرد. فقط نکته‌ای که باید به آن توجه شود تولید حرارت بیشتر در این شرایط است؛ زیرا لپ‌تاپ روشن است، باتری نیز درحال شارژ شدن است و در مقایسه با شرایطی که باتری شارژ نمی‌شود، حرارت بیشتری تولید می‌شود.

برای انتقال پیام‌های کوتاه از دستگاهی به دستگاه دیگر می‌توانید از نرم‌افزار SMS Backup & Restore کمک بگیرید. این نرم‌افزار را ابتدا در دستگاه قدیمی خود نصب کرده و با استفاده از آن پیام‌های کوتاه خود را در یک فایل روی کارت حافظه ذخیره کنید. سپس همین برنامه را روی دستگاه جدید نصب کنید و با فراخوانی فایل ذخیره شده در مرحله قبل، پیام‌های کوتاه را به این دستگاه منتقل کنید.

علاوه بر این شما می‌توانید از نرم‌افزار Wondershare MobileGo for Android برای تهیه نسخه‌ پشتیبان از پیام‌های کوتاه و انتقال آن به دیگر دستگاه‌های اندرویدی کمک بگیرید. این نرم‌افزار در سیستم‌عامل ویندوز و مک قابل اجراست و برای استفاده از آن باید تلفن همراه به رایانه متصل باشد.

SMS Backup & Restore: http:‌/‌‌/‌goo.gl‌/‌in414i

Wondershare MobileGo for Android: http:‌/‌‌/‌goo.gl‌/‌fLXq3x

رضا باقی‌زاده: من ویندوز 7 روی لپ‌تاپ را پاک و ویندوز جدیدی روی آن نصب کردم (همان 7) ولی پس از نصب ویندوز جدید، بعضی عکس‌ها و فایل‌هایم باز نمی‌شود و به‌رنگ سبز درآمده‌است. چطور این مشکل را برطرف کنم؟

باتوجه به تصاویری که برای ما ارسال کردید و رنگ سبزی که به فایل‌های شما اختصاص یافته، کاملا مشخص است این فایل‌ها با استفاده از قابلیت Encrypt یا همان رمزنگاری در ویندوز 7 حفاظت شده‌است. شما در ویندوز قبلی این فایل‌ها را قفل کرده‌اید و پیش از آن‌که قفلشان را باز کنید، به نصب مجدد ویندوز اقدام کرده‌اید. اگر هنگام عملیات قفل‌گذاری دقت کرده باشید یک فایل گواهی رمزنگاری و کلید باز کردن آن در اختیارتان قرار می‌گیرد و از شما درخواست می‌شود این فایل‌ها را در محلی روی هارد‌دیسک یا دیگر رسانه‌های ذخیره‌ساز قرار دهید تا در صورت نیاز بتوانید فایل‌های رمزنگاری شده را به کمک آنها باز کنید. چنانچه این فایل را ذخیره نکرده یا آن را گم کرده باشید، متاسفانه باید بگوییم تنها راه حل شما خوش‌شانسی است. اگر بتوانید با استفاده از نرم‌افزارهایی همچون Elcomsoft Advanced EFS Data Recovery یا EaseUS Data Recovery Wizard فایل‌های رمزنگاری شده را بازیابی کنید یا گواهینامه موردنیاز برای بازگشایی رمز را بازیابی کنید، مشکلتان حل می‌شود.

در صورتی‌که این فایل‌ها را ذخیره کرده‌اید و اکنون می‌خواهید روی ویندوز جدید آنها را فعال کنید تا دسترسی به فایل‌های رمزنگاری شده امکان‌پذیر شود، به این روش عمل کنید:

ـ روی گوی استارت کلیک کرده و عبارت certmgr.msc را در کادر جستجو وارد کنید.

ـ روی نتیجه یافت شده کلیک کنید تا ابزار مدیریت گواهینامه‌ها باز شود. از ستون سمت چپ روی Personal کلیک کرده و پس از مراجعه به منوی Action روی All Tasks رفته و در نهایت روی Import کلیک کنید.

ـ روی Next کلیک کرده و در مرحله‌ای که فایل گواهینامه از شما درخواست می‌شود با کلیک روی Browse و انتخاب فایل موردنظر، روی Open کلیک کرده و در نهایت رویNext کلیک کنید. (چنانچه بدرستی به محل ذخیره‌سازی فایل گواهینامه مراجعه می‌کنید اما فایلی برای فراخوانی در برنامه مشاهده نمی‌شود باید از صفحه‌ فراخوانی فایل، گزینه‌ Personal Information Exchange را انتخاب کنید)

ـ رمز موردنظر را وارد کرده، علامت چک‌مارک Mark this key as exportable را فعال کنید و روی Next کلیک کنید.

ـ روی Place all certificates in the following store کلیک کنید. گزینه‌ Personal store را تائید کنید و در پایان با کلیک روی Next Finish همچون گذشته از فایل‌های حفاظت شده‌ خود استفاده کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد