همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

پنهان کردن درایوها در ویندوز


  

حرفه‌ای

پنهان کردن درایوها در ویندوز

یکـی از رایــج‌ترین روش‌هــــای حفاظت اطلاعات، مخفی کردن آ‌نهاست. دوست دارید درایوهای موردنظرتان را بدون نیاز به نرم‌افزارهای اضافه و در کمتر از یک دقیقه پنهان کنید؟ به کمک ترفندی که پیشنهاد می‌کنیم، می‌توانید درایوها را به‌طور کامل مخفی کنید و هر زمان که به آنها نیاز داشتید، بدون کوچک‌ترین تغییر در فایل‌های ذخیره شده، آنها را دوباره در فهرست درایوها به ‌نمایش درآورید:

1ـ دکمه ویندوز روی کیبورد را فشار داده و عبارت Run را در کادر جستجو وارد کنید. (می‌توانید از فشار همزمان کلیدهای Win+R نیز کمک بگیرید).

2ـ در خط فرمان عبارت Dіskраrt را تایپ کنید و کلید اینتر را فشار دهید (چنانچه در ویندوز 8 از این فرمان استفاده کنید ممکن است پنجره هشداری برای تائید عملیات به شما نشان داده شود. در صورت نمایش این پنجره، روی yes کلیک کنید)

3ـ فرمان lіst vоlumе را وارد کرده و کلید اینتر را فشار دهید تا فهرست درایوهای موجود برای شما به ‌نمایش درآید.

4ـ در این مرحله فهرست درایوها همراه با یک شماره و عنوان درایو اختصاص یافته به آنها برای شما به ‌نمایش درخواهد آمد. درایو موردنظر را در فهرست انتخاب کرده و با استفاده از فرمان Select volume4 آن را به حالت انتخاب درآورید. (در این فرمان عدد چهار یک مثال است و شما ‌باید عدد مربوط به درایو موردنظر خود را وارد کنید).

5ـ حالا می‌توانید با استفاده از فرمان Remove letter D درایو را مخفی کنید. (توجه داشته باشید حرف D همان حرفی است که مقابل شماره هر درایو در مرحله‌ 4 به ‌نمایش درآمده است).

با طی مراحل زیر، درایو 4 که حرف D به آن اختصاص یافته، از فهرست درایوهای رایانه‌ شما حذف می‌شود.

6ـ برای نمایش مجدد هریک از درایوهای پنهان نیز ‌باید مراحل یک تا 4 را تکرار کرده و در مرحله‌ 5، از فرمان Assign letter D کمک بگیرید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد