همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

رازهای 100سالگی-------- بچه‌دار شوید


  

جام جم سرا: بدون شک پدر و مادر‌شدن یکی از بهترین لذت‌های دنیاست، اما باورتان می‌شود اگر بگوییم بچه‌دار شدن باعث افزایش طول عمر زوج‌ها می‌شود؟ بررسی‌های محققان دانمارکی نشان می‌دهد اضافه‌شدن نقش والدین در زندگی مشترک زوج‌ها پنج تا هفت سال به طول عمرشان می‌افزاید.

بر اساس این مطالعه چهارده ساله، احتمال مرگ زودرس ناشی از امراض عروقی، سرطان و حتی حادثه بین خانم‌هایی که بچه ندارند چهار برابر بیشتر از مادرانی است که صاحب فرزند هستند.

همچنین این احتمال در زوج‌هایی که بچه‌دار نمی‌شوند، اما کودکی را به فرزندی قبول کرده‌اند 55 درصد کمتر از همسرانی است که تمایلی به بچه‌دار شدن ندارند.

این در حالی است که احتمال مرگ زودرس در مردانی که پدر شده‌اند هم تا 50 درصد کمتر می‌شود البته این روزها کم نیستند زوج‌هایی که به دلایل مختلف بچه‌دار شدن را به تاخیر می‌اندازند.

بد نیست بدانید به گفته محققان انگلیسی به تاخیر انداختن بچه‌دار‌شدن و افزایش سن بارداری نه‌تنها می‌تواند باعث بروز نازایی شود، بلکه مانع از صد‌ساله شدنتان خواهد شد.

بر اساس نتایج تحقیقات اخیر پژوهشگران دانشگاه نیوکاسل، میزان باروری خانم‌ها به دلیل مشکلات هورمونی و کم شدن ذخیره تخمک‌ها پس از سی و پنج سالگی به طور چشمگیری کاهش می‌یابد بنابراین اگر حداقل دو تا سه سال از زمان ازدواجتان گذشته و مشکلی با همسرتان ندارید، بهتر است تا دیر نشده درباره بچه‌دارشدن تصمیم بگیرید و فراموش نکنید بهترین سن باردار شدن پیش از ورود به دهه 30 زندگی است. نکته جالب این‌که یک نوزاد دختر با حدود دو میلیون تخمک متولد می‌شود.

از بین این دو میلیون تخمک نابالغ، فقط 300 تا 400 تخمک بالغ می‌شوند به طوری که بعد از سن بلوغ در هر ماه فقط یکی از این تخمک‌ها بالغ و آزاد خواهد شد بنابراین خانم‌ها با تعداد مشخصی تخمک در تخمدان به دنیا می‌آیند و بتدریج و با بالا‌رفتن سن از تعداد تخمک‌های ذخیره شده کاسته می‌شود تا در دوران یائسگی به صفر می‌رسد.

دختر می‌خواهید یا پسر؟ حتما می‌پرسید این موضوع چه ربطی به افزایش طول عمر دارد، اما چندان هم بی‌ربط نیست، چرا که نتایج یک پژوهش که در دانشگاه میسوری انجام شده است، نشان می‌دهد احتمال پسر‌دار‌شدن خانم‌هایی که غذاهای پرکالری مصرف می‌کنند بیشتر است، اما پیروی از این رژیم غذایی می‌تواند سلامت‌تان را به خطر بیندازد و افزایش چربی خون، دیابت، بیماری‌های قلبی ـ عروقی و دیگر مشکلات ناشی از چاقی جلوی طول عمرشان را بگیرد در حالی که رژیم‌های غذایی کم‌کالری احتمال دختردارشدن را افزایش می‌دهد.

می‌پرسید چرا؟ علت اصلی مشخص نیست، اما متخصصان دنبال جواب قانع‌کننده‌ای می‌گردند و ما به محض اطلاع از این موضوع شما را آگاه می‌کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد