همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

گرمای 50 درجه و تشنگی زلزله زدگان در مورموری


  

گرمای 50 درجه و تشنگی زلزله زدگان در مورموری
گرمای تابستان در منطقه زلزله زده مورموری بیداد می کند، دمای این منطقه 50 درجه سانتی گراد بالای صفر است و زلزله زدگان تشنه یک جرعه آب خنک.

زلزله 6.1 ریشتری خانه هایشان را ویران کرده ، اسباب و اثاثیه منزلشان زیر آوار مانده و زندگی در این منطقه مختل شده است.

شرایط روحی نامساعدی دارند ، ترس ، وحشت و اضطراب بر منطقه حاکم است، چشم به راه امدادرسانان هستند و بیش از همه تشنگی آزارشان می دهد.

اما در چنین شرایطی با امید به رسیدن کمکهای هموطنان خود ساعتها است که با امکانات اندک و تجهیزات ابتدایی جستجو در زیر آوارها را آغاز کرده اند.

لحظاتی پیش در یک تماس تلفنی نامطلوب با خبرنگار ایرنا گفت : در روستای ما تقریبا همه خانه های مردم تخریب شده است ، اهالی روستا نیازمند کمک هستند ، آب آشامیدنی نداریم ، برق روستا قطع است، نانوایی روستا تخریب شده ، بیش از هر چیز نیازمند آب و غذا هستیم.

ارتباط تلفنی کرم رضا پیش از اینکه نامی از روستایشان ببرد و سخن بیشتری بگوید یکباره قطع شد.

با این حال مدیرعامل جمعیت هلال احمر ایلام از ارسال 10 هزار بطری آب معدنی به مناطق زلزله زده مورموری خبر داد .

محمد سلیمانیˈ در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به قطعی آب مورموری بر اثر وقوع زمین لرزه امروز کار آبرسانی به این منطقه در حال انجام است.

وی ادامه داد: ارسال آب از استانهای خوزستان و کرمانشاه به مناطق زلزله زده مورموری شهرستان آبدانان آغاز شده است .

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام اکیپ های مجهز و آماده امدادرسانی در پی وقوع حادثه به منطقه زلزله زده مورموری اعزام شده است و امدادگران تا کنون چهار مصدوم ار که حالشان وخیم بود برای مداوا به بیمارستانهای دزفول اعزام کرده اند.

دکتر علی دل پیشه گفته است : تعدادی آمبولانس نیز به همراه اکیپهای امدادرسان به مناطق روستایی اعزام و امدادرسانی به روستاییان آسیب دیده آغاز شده است.

زلزله 6.1 ریشتری صبح روز دوشنبه مورموری خسارات قابل توجهی به تاسیسات زیربنایی منطقه وارد ساخته است و مردم در برخی مناطق روستایی با اخلال در سیستم ارتباطی مواجه هستند.

زلزله به بزرگی 6.1 در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر) بامداد دوشنبه سه استان ایلام، لرستان و خوزستان در غرب و جنوب غرب کشور را لرزاند.

این زلزله ساعت 7 و 2 دقیقه و 5 ثانیه در عمق 10 کیلومتری زمین رخ داد و کانون آن، حوالی مورموری در ایلام با موقعیت جغرافیایی آن 7/32 درجه عرض شمالی و 7/47 درجه طول شرقی اعلام شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد