همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

بررسی نقش دانش آموختگان کشاورزی در علمی شدن تولید


 

 

تبریز-ایانا- امیر مسعود طایفه سلطانخانی

هزینه‌ها در کشاورزی علمی کاهش یافته و کمیت و کیفیت این محصولات و رقابت‌پذیر شدن آنها در بازارهای جهانی نیز افزایش می‌ یابد.

تولید محصولات با کیفیت باید سرلوحه برنامه‌های تولیدکنندگان گنجانده شود، چراکه سرمایه‌گذاری برای تولید محصولات سالم و ارگانیک رو به افزایش است.

افزایش درآمد تولیدکنندگان با نظارت کارشناسان کشاورزی در عرصه‌ تولید امکانپذیر خواهد بود.

دانش‌آموختگان کشاورزی با ورود به عرصه‌ تولید در افزایش کمّی و کیفی محصولات نقشی تعیین‌کننده دارند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: عدم آگاهی بهره برداران از دانش روز، سن بالای آنها و پتانسیل های لازم برای خودکفایی ضرورت استفاده از فارغ التحصیلان را ایجاب می کند.

ایوب ایرانی فام در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران(ایانا) ضمن بازگو نمودن مزایای بهره گیری از دانش آموختگان کشاورزی افزود: دانش آموختگان کشاورزی با ورود به عرصه تولید در افزایش کمّی و کیفی محصولات نقشی تعیین کننده دارند.

ایرانی فام اظهار داشت: کاربرد تکنولوژی و دانش روز به طور قطع خودکفایی را محقق می سازد.

وی تصریح کرد: برای عملیاتی شدن طرح خودکفایی لازم است تا کارشناسان به عرصه های زراعت وارد شده و دوشادوش کشاورزان فعالیت کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به یکی از عوامل موفقیت کشاورزان نمونه ادامه داد: کشاورزان نمونه بهره گیری از متخصصان و کارشناسان کشاورزی را از عوامل موفقیت خود می دانند.

وی ضمن بیان یکی از پایگاه های بهره گیرنده از دانش آموختگان کشاورزی یادآور شد: کارشناسان کشاورزی توانایی های خود را در شرکت های فنی و مهندسی به اثبات رسانده اند.

ایرانی فام اظهار داشت: کاربرد تکنولوژی و دانش روز به طور قطع خودکفایی را محقق می سازد.

وی تاکید کرد: سرمایه گذاری های قابل قبول در بخش کشاورزی از سوی مسئولان، جذب نیروهای کار و متخصّص برای مشارکت بیشتر برای افزایش تولید ملّی بلامانع خواهد نمود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی به خبرنگار ایانا گفت: مصرف کنندگان با مصرف محصولاتی سالم در پی علمی شدن تولید و بهره گیری از دانش آموختگان کشاورزی خیالی آسوده خواهند داشت.

سعید سلیمانی افزود: هدف سازمان علمی نمودن فرآیند تولیدات کشاورزی، تضمین سلامت محصول و افزایش درآمد تولیدکنندگان با نظارت کارشناسان کشاورزی است.

وی ضمن بازگو نمودن تهدید سلامت انسان با استفاده از محصول غیرسالم تصریح کرد: خاک، آب و گیاه موجوداتی زنده هستند و ازطرفی محصول تولیدی را نیز انسان مصرف می کند و اگر محصول سالم نباشد، سلامت انسان را تهدید می کند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی ادامه داد: معیار و استانداردهای فنّی برای تولید محصول در کشور وجود ندارد و کشاورزان به سلیقه خود محصولات را تولید می کنند.

وی یادآور شد: دانش آموختگان کشاورزی با ورود به عرصه تولید در افزایش کمّی و کیفی محصولات نقشی تعیین کننده دارند.

سلیمانی با اشاره ای به لزوم ایجاد استانداردی برای نظارت کارشناسان کشاورزی تاکید کرد: اگراستانداردی در این خصوص داشته باشیم، کارشناسان مطابق با همان استاندارد نظارت می کنند.

 

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در گفت گو با خبرنگار ایانا اذعان داشت: انتقال یافته های تحقیقاتی با همکاری نیروهای انسانی جوان و ماهر انتقال یافته های تحقیقاتی امکانپذیر است.

علی اکبر نژادرضا افزود: پرورش نیروی انسانی ماهر و متخصّص به عنوان سرمایه های انسانی در افزایش بهره وری در بخش های مختلف کشاورزی نقشی بی بدیل دارد.

وی با اشاره به نقش برنامه های ترویجی در تامین نیازهای غذایی کشور تصریح کرد: برای پاسخگویی مناسب فعالان بخش کشاورزی و تامین نیازهای روز افزون غذایی کشور نباید برنامه های آموزشی و ترویجی را در تحقق این امر دخیل ندانست.

نژادرضا ادامه داد: فرآوری بهینه محصولات کشاورزی، سودآوری واحدهای بهره برداری را به دنبال خواهد داشت.

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: تولید محصولات باکیفیت و کاهش ضایعات از اثرات ارزشمند بهره بردن از نیروهای دانش آموخته کشاورزی خواهد بود.

نژادرضا از مزایای آموزش بهره برداران گفت و تاکید کرد: گسترش روش های پیشرفته تولید و فرآوری بهینه محصولات کشاورزی را باید گوشه ای از اثرات آموزش بهره برداران قلمداد نمود.

بر اساس این گزارش، فقر علمی و سطح نازل دانش و مهارت‌های فنی و حرفه‌ای نیروی انسانی شاغل در این بخش، از مهم‌ترین موانع ارتقاء کشاورزی، است و بهره‌وری نیروی انسانی در کشاورزی، یک سوم بهره‌وری نیروی کار در کل کشور است.

خرید محصولات آموزشی کشاورزی و کارآفرینی از اینجا

دریافت اخبار و استخدامی های کشاورزی از اینجا

آخرین مطالب استخدامی کشاورزی


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد