همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

نامه زالی به مجلس درباره سهمیه 30 درصدی آزمون دستیاری


  

نامه زالی به مجلس درباره سهمیه 30 درصدی آزمون دستیاری

رییس کل سازمان نظام پزشکی کشور طی نامه‌ای به علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی اصلاح مصوبه اخیر مجلس مبنی بر کاهش 30 درصدی سهمیه آزمون دستیاری پزشکی را خواستار شد.
به گزارش سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در نامه دکتر علیرضا زالی به رییس مجلس آمده است:« با احترام، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات، همان‌طور که مستحضرید آزمون دستیاری پزشکی یکی از مهم‌ترین و سخت‌ترین آزمون‌های کشور است که سالانه جمع عظیمی از نخبگان این رشته با هم به رقابت می‌پردازند. اخیراً در مجلس شورای اسلامی 30 درصد از سهمیه‌ آزمون دستیاری پزشکی کاهش و به مناطق محروم اختصاص یافته است. این در حالیست که سابق بر این، ظرفیت این مناطق جزو ظرفیت‌های مازاد بوده و در حال حاضر از سهمیه‌ اصلی آزمون کسر شده است.
از آنجا که بسیاری از همکاران پزشک نزدیک به چندین سال از عمر خویش را صرف آمادگی این آزمون می‌نمایند با این روش بسیاری از کسانی که نمرات بالاتری کسب کرده‌اند یا از انتخاب رشته دلخواه محروم و اجبارا به رشته‌هایی دیگر خواهند رفت و یا موجب سرخوردگی و یاس در آنان شده و موضوع مهم‌تر دیگر آنکه به رغم همه زحمات صورت گرفته روی به سوی خروج از کشور می‌نهند که اکنون نیز به طور فزاینده‌ای قابل مشاهده است. اگر قرار بود این کار بی‌سابقه به این شکل صورت پذیرد می‌بایست حداقل از یکی دو سال قبل به اطلاع ذینفعان می‌رسید تا خود را برای چنین شرایطی آماده سازند.
نکته قابل ذکر و مهم این که علی‌رغم همه تلاش‌های وزارت بهداشت بعضا فرستادن یک متخصص با آن همه هزینه‌های گزاف به یک شهر محروم نه تنها مبتنی بر عدالت اجتماعی نیست، بلکه اتلاف وقت، سرمایه و نیروی انسانی است.
لذا از جنابعالی که از علاقه‌مندان به جامعه‌ی پزشکی می‌باشید خواهشمند است نسبت به اصلاح روند مذکور که خیر و صلاح کشور و آینده‌ جوانان پر امید این مرز و بوم در آن لحاظ شده باشد به هر نحو متقضی که صلاح می‌دانید اقدام لازم را مبذول فرمایید.»

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد