همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

جذب کارجویان به بازار کار نیازمند تقویت مهارت آموزی


  

معاون وزیر کار تاکید کرد:
جذب کارجویان به بازار کار نیازمند تقویت مهارت آموزی

 معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از فراهم کردن امکان اعزام بیشتر نیروهای کار داخلی به کشورهای هدف خبر داد و نبود متولی واحد برای سیاستگذاری در حوزه آموزش های مهارتی را مهمترین دلیل ضعف این نوع آموزشها دانست.
کوروش پرند در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه هرم دانشجویی نامتناسب یکی از معضلات بازار کار کشور به شمار می رود، افزود: هم اکنون 66 درصد جمعیت دانشگاهی کشور را دانشجویان کارشناسی و نزدیک به 22 درصد را دانشجویان کاردانی تشکیل می دهند که نشان می دهد به ازای هر سه دانشجوی کارشناسی یک دانشجوی کاردانی وجود دارد در صورتی که این نسبت در بین کشورهای توسعه یافته برعکس است.
وی اهمیت مقوله مهارت آموزی در حوزه اشتغال را مورد تاکید قرار داد و گفت: متاسفانه نبود متولی واحد برای سیاستگذاری در حوزه آموزشهای مهارتی یکی از مهمترین علل ضعف این نوع آموزشها است و نامتناسب بودن هرم دانشجویی کشور هم به یکی از مشکلات نظام آموزش عالی تبدیل شده است.
به گفته پرند عوامل متعددی همچون رشد اقتصاد و بهبود فضای کسب و کار در بحث اشتغالزایی دخیل است ولی مهارت آموزی و گسترش آموزشهای فنی و حرفه ای بیشترین تاثیرگذاری را دارد و برای آماده سازی افراد جهت حضور در بازار کار باید فرهنگ مهارت آموزی در کشور تقویت شود.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به عنوان متولی آموزشهای غیررسمی مهارتی در کشور با داشتن بیش از 700 مرکز ثابت دولتی و 12 هزار آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای فعال در بخش خصوصی و بیش از 5 هزار استاندارد آموزشی بین المللی در حوزه‌های خدمات، صنعت، کشاورزی و فرهنگ و هنر توانسته است آموزشهای مهارتی فنی و حرفه ای را به اقشار مختلف جامعه سربازان، دانشجویان، اقشار آسیب پذیر و به ویژه افراد جویای کار عرضه کند.
به گفته وی این سازمان درصدد است تا ضمن توانمند سازی نیروی کار مورد نیاز بازار کار کشور امکان اعزام بیشتر نیروهای کار به کشورهای هدف را فراهم کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد