همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

احتمال بازگشت مصوبه لغو کسر بیمه از بن کارگری به حالت قبل


  

نماینده کارگران در شورای عالی کار خبر داد
احتمال بازگشت مصوبه لغو کسر بیمه از بن کارگری به حالت قبل
نماینده کارگران در شورای عالی کار با بیان اینکه کارفرمایان مخالفتی با اجرای کسر بیمه از بن کارگری ندارند گفت: احتمال بررسی این موضوع در جلسه شورای عالی کار در آینده نزدیک و بازگشت به قبل وجود دارد.
محمدرضا بقاییان در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه کارگران نسبت به لغو کسر بیمه بن کارگری همچنان اعتراض دارند گفت: جامعه کاگری با موضوع کسر شدن حق بیمه از مزایای بن کارگری مخالف هستند، چطور است که وزیر با پیشنهاد یک هفته ای کارفرمایان موافقت کرد اما طرح ساماندهی تسویه حساب های سفید امضا مدت‌ها به طول انجامید و در نهایت با بررسی در شورای سه جانبه ملی باز هم بی نتیجه به پایان رسید.
وی ادامه داد: نمایندگان کارگران اعتراض خود را مجددا اعلام کرده اند و محمد عطاردیان،دبیرکل کانون انجمن صنفی کارفرمایان ایران در واکنش به این اعتراض گفت، اگر کارگران تصور می‌کنند که این مساله به نفع آنها نیست و بهتر است که از مزایای بن نیز حق بیمه کسر شود حاضریم تا بار دیگر این موضوع را از طریق گفتگو با شرکای اجتماعی در جلسات شورای عالی کار مطرح کنیم.
 نماینده کارگران در شورای عالی کار تاکید کرد: اقای عطاردیان بیان کردند کارفرمایان از طریق گفتگو با کارگران به این نتیجه رسیدند که بهتر است حق بیمه از مزایای بن کارگری کسر نشود, بر این اساس نمایندگان کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری با توافق اعضای کارگری شورای عالی کار نسبت به  کسر شدن حق بیمه از این مزایا مخالفت کردند که ماهم اگر کارگران با کسر بیمه از «بن» موافق باشند،  مخالفتی نداریم.
 وی اظهار کرد: طرح ساماندهی تسویه حساب های سفید امضا را به شورای سه جانبه ملی پیشنهاد کرده ایم. اما بعد از گذشت مدت زمان طولانی این موضوع بررسی و بدون نتیجه باقی ماند. هدف ما در این پیشنهاد این است که ترتیبی اتخاذ شود تا حق و حقوق کارگران به حساب‌های بانکی واریز شود.متاسفانه 90درصد واحدها پرداخت‌های حقوق و دستمزد را به صورت دستی انجام می‌دهند و تنها در بخشی از بنگاه‌های بزرگ حقوق کارگران به حساب‌های بانکی آنها واریز می شود.
 بقائیان افزود: مطابق با نظر هیات‌های حل اختلاف و تشخیص دریافتی کارگران باید به منابع واریزی بانک‌ها باشد به نحوی که در صورت بروز اختلاف بین کارگر و کارفرما ملاک تصمیم‌گیری واریزی مبالغ حقوق به حساب‌های بانکی کارگران باشد اگر این طرح اجرایی شود بسیاری از مشکلات برطرف می شود،‌ وزیر طرحی به این مهمی را هنوز بلاتکلیف گذاشته اند، اما طرح کسر حق بیمه بن کارگری که پیشنهاد کارفرمایان بود با سرعت موافقت کردند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد