همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

وضعیت دریافت سود سهام عدالت ۱۰ هزار بروجردی نامشخص است


  مدیرعامل اتحادیه سهام عدالت لرستان گفت: تعداد افرادی که در شهرستان بروجرد برای دریافت سود سهام عدالت در اولویت هستند ۱۰ هزار نفر است که وضعیت دریافت سود آن ها نامشخص است.

اکبر رضایی در گفت وگو با تسنیم، اظهار کرد:  سهام عدالت در میان طرح‌های اقتصادی دولتی که با شعار حمایت از قشر کم‌ بضاعت معرفی و اجرا شد، از اهمیت بسیاری برخوردار است که مسئولان نسبت به این مسأله اهتمام زیادی به خرج داده اند.


وی  با اشاره به اهداف سهام عدالت افزود: اهداف این طرح بر اساس اساسنامه سهام عدالت، شامل توزیع متعادل‌تر ثروت و درآمد، تسریع در روند خصوصی‌سازی، استفاده از روش‌های سالم تر و شفاف‌تر در واگذاری سهام شرکت‌های دولتی، افزایش ثروت و ایجاد درآمد دائمی برای خانوارهای ایرانی، کاهش تمرکز مالکیت دولت و انتقال مالکیت به عموم مردم و افزایش کارایی بنگاه‌های دولتی است.

مدیرعامل اتحادیه سهام عدالت لرستان  تصریح کرد: ستاد مرکزی این اتحادیه با هدف برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر فرآیند واگذاری سهام عدالت تشکیل شده است.
رضایی با اشاره به اختیارات ستاد واگذاری سهام عدالت گفت: اختیاراتی مانند واگذاری سهام عدالت، تعیین اولویت استان‌ها و مشمولان طرح، تصویب ضوابط اجرایی، تعیین وظایف ستادهای استانی و نظارت بر عملکرد آن ها و انجام هرگونه اقدامات اجرایی لازم در چارچوب مقررات مربوطه، برخوردار است.

وی با اشاره به ستادهای استانی گفت: شاید بتوان دومین نهاد مؤثر در فرآیند اجرای پروژه سهام عدالت در لرستان را بروجرد دانست، زیرا رتبه 9 تعاونی های سهام عدالت کشور را به خود اختصاص داده است.
مدیرعامل اتحادیه سهام عدالت بروجرد بیان کرد: این ستادهای سهام عدالت با توجه به استان‌های مشمول طرح باید به 30 ستاد بالغ رسیده و اعضای آن،  15 عضو متناظر با اعضای مرکزی در سطح استان تعیین می‌شوند که 5 عضو از اعضا بدون حق رأی در جلسات شرکت می کنند.

رضایی گفت: وظایف و اختیارات ستادهای استانی مواردی مانند مدیریت جمع‌آوری اطلاعات مشمولان طرح، پیگیری ثبت و راه‌اندازی شرکت‌های تعاونی عدالت استانی، ارسال فراخوان به مشمولان برای عضویت در تعاونی‌های عدالت، نظارت بر انتخابات نمایندگان اعضای تعاونی‌های مزبور، رسیدگی به شکایات واصله و بررسی و همچنین ارائه گزارش عملکرد مرحله‌ای برنامه توزیع سهام عدالت را شامل می‌شود.
وی با اشاره به مرحله اول ثبت نام سهام عدالت بروجرد از مرحله اول تا سیزدهم اظهار کرد: تعداد ثبت نامی های مرحله اول تا سیزدهم 10 هزار نفر است که در مرحله اول که از سال85 آغاز شد 16 هزار و 400  نفرثبت نامی را داشتیم و در مرحله دوم تا سیزدهم که اواخر سال86 آغاز شد تعداد 9 هزار و 600 نفر را ثبت نام کردیم.
مدیرعامل اتحادیه سهام عدالت لرستان افزود: سبد سهام عدالت به ازای هر نفر از خانواده های بروجردی معادل 10 میلیون ریال است ولی اگر تعداد خانواده های ثبت نامی بیش از 6 نفر باشند سهم سبد بورس سهام عدالت به تفکیک هر نفر معادل 8 میلیون ریال است.
رضایی اظهار کرد: برای ثبت نام جدید ما نیاز به ابلاغ نامه مخصوص با استناد مجلس شورای اسلامی را داریم که اگر این ابلاغ نامه مورد تایید قرار بگیرد دور جدید ثبت نامی از متقاضیان سهام عدالت را آغاز می کنیم.
وی گفت: برای ثبت نام جدید متقاضیان ما باید اول سبد 10 هزارنفر سهام شرکت را مشخص نماییم بعد شروع به ثبت نام جدید کنیم.

مدیرعامل اتحادیه سهام عدالت لرستان عنوان کرد: در این میان واحدهای استانی کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی کشور و نیروی مقاومت بسیج منطقه تحت نظارت دبیرخانه ستاد استانی اطلاعات افراد مشمول را در قالب برنامه طراحی شده توسط دبیرخانه ستاد مرکزی جمع‌آوری می‌کنند و از همکاری و مساعدت سازمان ثبت احوال کشور نیز یاری می‌گیرند و برای تایید آمار نهایی باید از مرکز کشور به تایید برسد.
وی با اشاره به درصد سهام شرکت های مذکور در این طرح گفت: سهام شرکت مخابرات شامل 20 درصد، شرکت بیمه دانا 97 درصد، شرکت پتروشیمی 97 درصد است و سود سهام در سال 94 شناور می شود.
دریافت مطالب سایت از طریق عضویت در خبرنامه

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد