همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

اعلام نحوه پرداخت قسطی مالیات برای اصناف


  

به گزارش ایرنا، حسین وکیلی در گفت و گویی افزود: سه میلیون واحد صنفی داریم که سهم عمده ای در تامین درآمدهای مالیاتی دولت دارند و سالانه دو و نیم میلیون اظهارنامه ارائه می کنند.

وی تاکید کرد: با اتاق اصناف توافق شده تا مؤدیان مالیات خود را به صورت خوداظهاری الکترونیکی پرداخت کنند و ارائه چاپ کاغذی اظهارنامه به ادارات امور مالیاتی هم ضرورتی ندارد.

وی افزود: اظهارنامه مالیاتی شامل ترازنامه و حساب سود و زیان مؤدیان است و مودیان باید به این موارد توجه کنند تا اظهارنامه پذیرفته شود.

معاون سازمان امور مالیاتی کشور گفت: اظهارنامه ای که شامل اطلاعات درآمدی، هزینه و ترازنامه مودیان نباشد، پذیرفته نمی شود.

وی گفت: معافیت مالیاتی درآمد در سال 1392 حدود ده میلیون تومان و برای سال 1393 حدود 12 میلیون تومان است و مازاد بر آن مشمول مالیات پلکانی از 15 تا 35 درصد می شود.

معاون سازمان امور مالیاتی افزود: مودیانی که مالیات آنها زیر یک میلیون تومان است مودیان خرد محسوب می شوند و میزان پرداختی آنان نسبت به مالیات قطعی سال 1391 حدود 4 درصد افزایش یافته است.

به گفته وی، همچنین مودیانی که مالیات آنها یک تا سه میلیون تومان است، 9 درصد افزایش دارد و مالیات درآمدهای بیش از سه میلیون تومان نیز 14 درصد رشد نشان می دهد.

فراخوان 10 صنف برای نصب صندوق مکانیزه فروش

در همین حال معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی از فراخوان ده صنف برای نصب صندوق مکانیزه فروش خبر داد و گفت: اصناف مشمولی که برای نصب این صندوق مراجعه نکنند از معافیت 120 میلیون ریالی محروم می شوند.

علیرضا طاری بخش افزود: در اجرای ماده 121 قانون برنامه پنجم توسعه و دستورالعمل های مواد 169 مکرر قانون مالیات های مستقیم و ماده 19 قانون مالیات بر ارزش افزوده و همچنین ماده 71 قانون نظام صنفی ده صنف برای اجرای قانون فراخوان شدند.

وی با اشاره به گروه های مشمول نصب و استفاده از سامانه های فروشگاهی گفت: فروشندگان لوازم یدکی خودروهای سبک و سنگین و ماشین آلات راهسازی، کشاورزی و ساختمانی؛ صاحبان تعمیرگاه های مجاز خودرو و انواع وسائط نقلیه سنگین و ماشین آلات راهسازی، کشاورزی و ساختمانی؛ فروشندگان تجهیزات و تاسیسات حرارتی و برودتی، شوفاژ و تهویه مطبوع و لوازم مربوط مشمول این موضوع هستند؛ فروشندگان لوازم بهداشتی ساختمانی و همچنین فروشندگان تزئینات ساختمان (موکت، کفپوش، انواع پرده، کاغذ دیواری، شومینه و کارهای تزئینی چوبی و فلزی) از جمله صنوف برای نصب صندوق مکانیزه فروش هستند.

وی ادامه داد: فروشندگان انواع تلفن (ثابت و بی سیم)، همراه و تجهیزات جانبی آن؛ تولیدکنندگان و فروشندگان مبل، مصنوعات چوبی و فلزی و غیرفلزی اهم از اداری و خانگی؛ فروشندگان فرش ماشینی، تابلو فرش، موکت و قالیچه ماشینی؛ فروشندگان لوازم آرایشی و بهداشتی و فروشندگان لوازم طبی بیمارستانی، آزمایشگاهی و دندانپزشکی و دندانسازی و انواع لوازم و تجهیزات پزشکی پنج صنف دیگر هستند که باید نسبت به نصب صندوق مکانیزه فروش اقدام کنند.

طاری بخش تصریح کرد: اصنافی که فراخوان شده اند مکلف هستند از ابتدای سال 93 نسبت به نصب و بهره برداری سامانه فروش و همچنین اعلام مراتب ظرف مهلت تعیین شده به سازمان امور مالیاتی کشور اقدام کنند و بدیهی است مودیانی که حکم مذکور را اجرا نکنند از معافیت مالیاتی مقرر در ماده 101 قانون مالیات های مستقیم که در سال 93 بیش از 120 میلیون ریال است محروم می شوند.

وی تاکید کرد: هزینه های انجام شده بابت خرید، نصب و راه اندازی دستگاه های مربوطه (اعم از سخت افزار و نرم افزار)، از درآمد مشمول مالیات مودیان مزبور در اولین سال استفاده قابل کسر است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد