همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

چهار ابزار امنیتی مدرن برای ویندوز 8.x


  تابناک :نسخه جدید ویندوز همراه با معرفی ابزارهای جدید با نام Modern App ها برای ویندوز بود. حال شما می‌توانید با ابزارهای مدرن یا همان Modern App ها امنیت خود در ویندوز 8.x را مدیریت کنید. این ابزارها از File Shredder شروع می‌شود و تا ابزارهای جامع امنیتی ادامه می‌یابد.

به گزارش «تابناک»، سیستم عامل ویندوز همواره مورد حملات سایبری گسترده از ویروس‌ها و تروجان‌ها تا ابزارهای پیچیده‌تر برای هک بوده و این موضوع به ویِژه با گسترش ابزارهای موبایل با این سیستم عامل نظیر تبلت‌های ویندوزی و Surface گسترش بیشتری یافته است.

خوشبختانه Store Windows ابزارهای جامع و خوبی برای امنیت ارائه می‌کند. این ابزار‌ها به شما اجازه می‌دهند، ‌امنیت سیستم عامل خود را با Modern App‌ها و واسط کاربری جذاب و دوست داشتنی آن‌ها مدیریت کنید. در اینجا چهار ابزار مدرن ‌برای سر و سامان دادن به امنیت در ویندوز ۸. x به شما معرفی می‌کنیم.

چهار ابزار امنیتی مدرن برای ویندوز 8.x

Data Shredder یا خرد کننده فایل

‌کاربران بیشتر عادت به این دارند که در ‌پایان کار، فایل‌های خود را با Shift + Del از روی سیستم پاک‌‌ می‌کنند؛ اما این عادت درباره فایل‌ها و اطلاعات حساس به هیچ وجه خوب نیست. برای فایل‌های حساس و حاوی اطلاعات مهم، باید اقدام به خرد کردن یا Shred کردن فایل‌ها نمود تا تقریبا بازیابی آن‌ها را ناممکن ساخت.

این رفتاری است که متخصصان امنیتی، همواره بر جدی گرفتن آن توصیه کرده‌‌اند و اکنون با افشاگری‌های اداوارد اسنودن، شکی نمانده که باید این هشدار‌ها را کاملا جدی تلقی کرد.

ابزار مدرن Shredder 8 (لینک دانلود از Store) نرم افزاری است که اگر به فکر پاک کردن اطلاعات حساس از روی حافظه سیستم خود هستید باید اول از همه مورد توجه قرار دهید.

این ابزار با الگوریتم‌های معروف و پیچیده برای Shred کردن فایل‌ها، بهترین گزینه برای گاک کردن فایل‌ها به شکل غیر قابل بازیابی از روی هر سخت‌افزاری از جمله Flash USB و حافظه سیستم است.

چهار ابزار امنیتی مدرن برای ویندوز 8.x

Password Generation یا طراح گذرواژه!

ایجاد و استفاده از یک گذرواژه خوب و قوی با استفاده از همه کاراکتر‌های موجود، یکی از گزینه‌های بسیار عالی برای ‌نگهداری از اطلاعات است، و چه بهتر که این کاراکترها‌ اتفاقی نیز انتخاب شده باشد!

در حالی که در حالت عادی می‌توانید خود اقدام به ایجاد گذرواژه‌هایی که به خاطر سپردن آنها برای شما آسان است، کنید، ‌اگر به دنبال ابزاری قوی و خوب برای ایجاد گذرواژه‌های پیچیده و قدرتمند می‌گردید، بهتر است نگاهی به Better Password داشته باشید (لینک دانلود از Store):

چهار ابزار امنیتی مدرن برای ویندوز 8.x


این ابزار به شما این اجازه را می‌دهد که گذرواژه‌هایی با طول ۵ تا ۱۵ کاراکتر ایجاد نمایید و همچنین امکان انتخاب کاراکرترهای ویژه (اعداد و سمبل‌ها) در گذرواژه خود را نیز دارید. چناچه در آن واحد به یک گذرواژه قوی نیاز دارید می‌توانید آن را با این ابزار تولید و در نقطه مورد نیاز وارد کنید.

Network Monitoring یا رصد شبکه و نت

شاید نیاز به آن دارید که به سرعت و بدون اتلاف وقت، وضعیت اتصال خود به شبکه و اطلاعات مربوط به آن را مرور و رصد کنید. یکی از ابزارهای فوق‌العاده برای این منظور What’s IP Pro (لینک دانلود از Store) است که امکان رصد شبکه و حتی دیدن اینکه چه دستگاهی بر ‌شبکه کنونی فعال است.

این App همچنین از ابزارهایی نظیر DNS Lookup، اسکن درگاه‌های اتصال و رصد میزان استفاده از اینترنت و شبکه برخوردار است.

چهار ابزار امنیتی مدرن برای ویندوز 8.x

این ابزار همچنین با نهایت استفاده از واسط کاربری مدرن ویندوز 8.x نماهای کاشی را برای ارائه اطلاعات به کاربر در خصوص تغییر و تحولات وضعیت شبکه به کار می‌برد. البته این ابزار فعلا در نسخه تجاریاست که یک مدت زمان آزمایشی هفت روزه برای آن در نظر گرفته شده است؛ اما طراح آن خبر از ارائه نسخه رایگان در آینده داده است.

نرم افزارهای جامع امنیتی

حال نوبت به معرفی چند ابزار جامع برای امنیت می‌رسد. البته اکنون شما این ابزارها ‌در Store اندک است، ولی خوشبختانه نام‌های بزرگی در میان همین تعداد اندک نیز دیده می‌شود.

چهار ابزار امنیتی مدرن برای ویندوز 8.x

ابزارهایی چون McAfee Central (لینک دانلود از Store) و Norton Studio (لینک دانلود از Store) و همچنین Kaspersky Now (لینک دانلود از Store) در حال حاضر از Store مایکروسافت قابل نصب بر روی ویندوز 8.x هستند. البته بیشتر نرم‌افزارهای جامع در Store مایکروسافت نسخه‌های تجاری هستند اما در بین آنها ابزارهای رایگان نیز خواهید یافت.

اینها تنها شمار اندکی از مجموعه‌ای وسیع از ابزارهای امنیتی است که ‌در فروشگاه مایکروسافت برای ویندوز 8.x وجود دارد. متأسفانه کاربران ایرانی ‌چندان استفاده ای از این فروشگاه ندارند که البته یکی از دلایل آن این است که این فروشگاه برای موقعیت جغرافیایی ایران درد سترس نیست.

اما چنانچه امکان دسترسی به فروشگاه مایکروسافت برای شما فراهم است، مجموعه امکانات آن را چه در بخش نرم‌افزارهای امنیتی و چه در خصوص سایر نرم‌افزارها، ‌جالب توجه خواهید یافت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد