همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

خوزستان دومین استان در نرخ بیکاری


  

معاون برنامه‌ریزی استانداری خوزستان عنوان کرد
خوزستان دومین استان در نرخ بیکاری
معاون برنامه‌ریزی استانداری خوزستان با بیان اینکه عمده سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه بالادستی و زیرساختی است خواستار توجه بیشتر به سرمایه‌گذاری در بخش پایین دستی و تولیدات تکمیلی شد.
به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، امید حاجتی در سخنان خود در همایش تجلیل از صنعتگران نمونه اظهار کرد: برنامه‌ریزی خوبی در منطقه آزاد اروند صورت گرفته و سه هدف جذب سرمایه‌گذاری، تولید و صادرات و انتقال فناوری به درون کشور را پیش‌بینی می‌کند.
وی میزان صادرات از مناطق آزاد کشور را 6 برابر صادرات اعلام کرد و افزود: بیشترین اشتغال ایجاد شده در این مناطق در حوزه خدمات است.
معاون برنامه‌ریزی استانداری تاکید کرد: ما باید به سمت استراتژی تولید برای صادرات حرکت کنیم و با توجه به مزیت‌های نسبی، جای جای استان خوزستان را به سمت تولید سوق دهیم.
وی ادامه داد: با توجه به مزیت‌های نسبی در استان خوزستان سعی شده با در نظر گرفتن برنامه‌های آمایش استان خوزستان ملاحظات زیست محیطی و محدودیت منابع آب این مزیت‌ها را شناسایی و توسعه خوزستان را برمبنای توسعه پایدار بنا کنیم.
حاجتی برنامه‌های توسعه را در چهارچوب توسعه کسب و کار و توسعه صادرات غیرنفتی عنوان کرد و افزود: با برنامه‌ریزی و تعامل مسئولان که نقش پررنگی در تدوین برنامه‌ها ایفا می‌کنند می‌توان استان را در مسیر توسعه خود قرار داد.
معاون برنامه‌ریزی استانداری خوزستان در ادامه با بیان این مطلب که استان خوزستان رتبه دوم بیکاری را در کشور دارا است ابراز داشت: خوزستان دومین استان از نظر نرخ بیکاری است و عمده سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه سرمایه‌گذاری بالادستی و زیرساختی است.
وی خاطر نشان کرد: باید به سرمایه‌گذاری در صنایع پایین دستی و تکمیلی نیز توجه شود.
حاجتی بیان کرد: خوزستان دومین استان تولیدکننده دام سبک در کشور است اما سهم خاصی از صنعت نساجی ندارد، کشت و صنعت نیشکر دارد اما متاسفانه به صنایع جانبی و تبدیلی آن توجه نمی‌شود.
وی ابراز داشت: باید طی یک برنامه‌ریزی منسجم بتوانیم با انسجام مسئولین دو شاخص نرخ بیکاری را کاهش و متوسط سرانه هر خوزستانی را ارتقا بخشیم.
معاون برنامه‌ریزی استانداری در پاسخ به سخنان راسای اتاق‌های بازرگانی عنوان کرد: ما دو رویکرد برای بهبود شرایط داریم ابتدا اینکه ستادهای سرمایه‌گذاری و کارگروه بررسی مشکلات تولیدکنندگان استان خوزستان را به طور جدی احیا و دارای خروجی کرده‌ایم.
حاجتی در پایان رفع مشکل تولیدکنندگان موجود و عدم پرداخت به تولیدات دیگر را در صورت عدم رفع این مشکلات از برنامه‌های تعیین شده خواند و گفت: مشکلات نقدینگی و سرمایه در گردش با سازوکار‌ها و مکانیز‌های بانک‌ها قابل حل نیست و برای رفع این مشکل بسته حمایتی تعریف کرده‌ایم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد