همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

برگزاری محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان مصری در بروجرد


  امام جمعه شهرستان بروجرد از برگزاری سه محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان مصری در این شهرستان خبر داد.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن ترابی صبح امروز در حاشیه جلسه ستاد برگزاری نماز جمعه این شهرستان به خبرنگاران گفت: نهادهای فرهنگی، سازمان‎‌ها، مساجد و...  لازم است، در ماه مبارک رمضان به صورت ویژه به بحث قرآن بپردازند، چرا که این ماه بستر را برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و دینی آماده می‌کند.

امام جمعه شهرستان بروجرد افزود: مبلغان ضمن اجرای برنامه‌های قرآنی و تبلیغ احکام الهی باید به برنامه سنت حسنه زکات نیز بپردازند.

وی اضافه کرد: رمضان ماه نزول رحمت الهی بوده و در روایات به عنوان یک فرصت ویژه برای بندگی خدا از آن یاد شده است و در این ماه درهای ضیافت نور و مغفرت بی‌کران الهی گشوده می‌شود.

ترابی با بیان اینکه یکی از درس‌های ماه رمضان، مقاومت و ایستادگی در برابر همه موانع رشد انسان است، ادامه داد: این ماه فرصت خوبی است، تا از آموزه‌های این ماه بهره برده، چرا که انسان در ماه مبارک رمضان در برابر تمایلات نفسانی ایستادگی کرده و این ایستادگی روحیه مقاومت را در او افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به فضیلت‌های ماه مبارک رمضان تصریح کرد: اگر انسان بتواند در این ماه نفس خود را پالایش داده و از کوتاهی‌ها و تقصیر‌ها پاک کند، در پایان این ماه به لطافت روحی می‌رسد، چرا که ماه رمضان ایام عفاف، کنترل، امساک و توجه و تقرب به پروردگار است و بستر لازم را برای بهترین و بالا‌ترین اعمال و خدمات‌های فردی و اجتماعی فراهم می‌کند.

امام جمعه بروجرد تصریح کرد: سه محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان مصری در این شهرستان برگزار می‌شود.

ترابی خاطر نشان کرد: به منظور حضور روزه‌داران در نماز جمعه در ایام ماه مبارک رمضان ستاد نماز جمعه این شهرستان تمهیدات لازم را در این خصوص به عمل آورده است.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930412000123#sthash.dVq3OTDL.dpuf

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد