همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

بلاتکلیفی قانون استخدام مربیان حق‌التدریس


  یک مربی آموزش فنی و حرفه‌ای اعلام کرد     
بلاتکلیفی قانون استخدام مربیان حق‌التدریس     
یک مربی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه 80 درصد کارگاههای آموزش فنی و حرفه‌ای در دست مربیان حق التدریس است، از نمایندگان مجلس خواست تا با توجه به بلاتکلیف ماندن قانون استخدام مربیان حق التدریس پیگیری وضعیت استخدام مربیان حق التدریس این سازمان را در دستور کار قرار دهند.
سعید نورعلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر آیین نامه اجرایی قانون استخدام مربیان حق التدریس بلاتکلیف مانده و با وجود آنکه در مجلس به تصویب رسیده و شورای نگهبان نیز تایید کرده هنوز اجرایی نشده است.
وی با بیان اینکه سازمان فنی و حرفه‌ای کشور امکانات و افراد متخصص بسیاری دارد، افزود: متاسفانه مربیان این سازمان از مزایای آموزشی و حقوق عادلانه برخوردار نیستند.
نورعلی ادامه داد: در حال حاضر مربی یک کارگاه آموزش فنی و حرفه‌ای تمام مسوولیت‌های یک کارگاه آموزشی از جمله آموزش تئوری، آموزش عملی، انبارداری، نظافت کارگاه، مشاوره به کارآموزان، ثبت نام کارآموزان و گرفتن آزمون از داوطلبان و بسیاری دیگر از وظایف را بر عهده دارد در حالی که هیچگونه وقت اضافه‌ای برای او جهت فعالیتهای جانبی مانند مطالعه، تحقیق و پژوهش، ورزش و حتی رسیدگی به امور شخصی و خانواده وجود ندارد این در حالی است که بسیاری از آنها با افتخار در روستاهای دورافتاده، مناطق عشایری صعب‌العبور، زندان‌ها و پادگان‌ها به امر مقدس مهارت‌آموزی مشغولند.
این مربی سازمان فنی و حرفه‌ای کشور اضافه کرد: در مقایسه با ارگان‌های متولی امر آموزش مانند آموزش و پرورش که در آنها برای هر یک از وظایف و مسوولیت‌ها حداقل یک نفر با حقوق مستقل و حتی بالاتر مشغول کار است، مربیان فنی و حرفه‌ای وظایف شش نفر را با حقوق مستقل بر عهده دارند که در بسیاری موارد از حقوق دیگر ادارات دولتی کمتر است.
وی خاطر نشان کرد: 80 درصد کارگاههای آموزش فنی و حرفه‌ای در دست مربیان حق التدریسی است که ماهیانه حقوق ناچیزی بین 300 هزار تا 400 هزار تومان می‌گیرند و از این بابت با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کنند.
این مربی سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در پایان با تاکید بر رفع دغدغه‌های فکری و معیشتی معلمان حق التدریس و مربیان فنی و حرفه‌ای کشور، پیگیری وضعیت استخدام مربیان حق‌التدریس از سوی نمایندگان مجلس را خواستار شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد