همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

بی عدالتی عامل ریزش نیروهای انتقال خون


  مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران :     
بی عدالتی عامل ریزش نیروهای انتقال خون     
میرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: از امسال اهدای خون و جذب اهدا کننده را بر اساس تهییج دنبال نخواهیم کرد. این روش زمانی کاربرد دارد که بیمارستان‌ها دچار کمبود شدید خون می‌شوند به ما فشار می‌آورند و باید اعلام نیاز ‌کنیم.
خبرگزاری فارس: جذب اهداکنندگان خون بر اساس تهییج دنبال نمی‌شود/بی عدالتی عامل ریزش نیروهای انتقال خون
علی اکبر پور فتح‌الله در گفت و گو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس گفت: برای اینکه سازمان انتقال خون در سال جدید وضعیت بهتری داشته باشد برنامه‌های متعددی را پیگیری می‌کنیم که یکی از آنها تأکید بر ساماندهی اهدا کنندگان خون است.
وی ادامه داد: از امسال اهدای خون و جذب اهدا کننده را بر اساس تهییج دنبال نخواهیم کرد. این روش زمانی است که بیمارستان‌ها دچار کمبود شدید خون می‌شوند به ما فشار می‌آورند و ما اعلام نیاز می‌کنیم.
پورفتح‌الله افزود: اکنون به دنبال برنامه‌ریزی‌های جدید هستیم تا اهدا کنندگان را ساماندهی کنیم. در سال گذشته 1.5 میلیون اهدا کننده خون داشتیم که 500 هزار نفر از انها دو بار خون خود را اهدا کرده بود.
وی در مورد اینکه چگونه در شرایط بحرانی‌ از این اهدا کنندگان استفاده خواهد شد گفت‌: تمام اطلاعات اهدا کنندگان خون را در سیستم خود در اختیار داریم. آدرس و شماره تماس آنها را داریم و از طریق نشریه،‌تلفن و اس ام اس با آنها ارتباط برقرار کرده و فراخوان می‌کنیم.
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: همچنین در حال ساماندهی جذب اهدا کنندگان هستیم تا این جمعیت مروج اهدای خون باشند تا دیگر با اعلام نیاز فوری بیمارستانها دچار مشکل نشویم.
ی در مورد مشکلات اعتباری و تجهیزاتی سازمان همزمان با اجرای طرح تحول نظام سلامت ادامه داد: برنامه‌ریزی خوبی برای مدیریت هزینه‌ها شده و دولت نگاه ویژه‌ای به سلامت و سازمان انتقال خون داشته است این درحالی است که 6 ماه گذشته کسری وحشتناک اعتباری داشتیم اما کمک زیادی به ما شد.
پورفتح‌الله گفت: یک رقم از این کمبودهای اعتباری را سال گذشته سازمان مدیریت از طریق مابه‌التفاوت ارز برابر با 75 میلیارد تومان در اختیار سازمان قرار داد و امسال هم همین میزان قرار است در بودجه سالانه در اختیار سازمان قرار گیرد.
وی تصریح کرد: با تزریق این اعتبارات تقریباً مشکلات مالی سازمان مرتفع می‌شود و یکسری مشکلات قانونی باقی می‌ماند. عمده‌ترین مشکلات قانونی ما بحث‌های پرسنلی است.
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران ادامه داد: متأسفانه به دلیل اینکه سازمان انتقال خون تابع قانون خدمات کشوری است و ما تنها بخشی از نظام سلامت هستیم که قانون هیأت امنایی را نداریم در نتیجه دریافتی‌های ما بسیار کمتر از سایر بخش‌های بهداشت و درمان است.
پورفتح‌الله افزود: این بی‌عدالتی باعث خروج نیروهای سازمان انتقال خون و تمایل به رفتن آنها به بخش‌های دیگر است به همین دلیل تلاش خواهیم کرد با اصلاح قانون و مقررات و کمک‌های دولت مشکل پرسنلی را برطرف کنیم.
وی گفت: اگر این مشکل حل شود از کارآمدترین ساختارها در بین کشورهای منطقه خواهیم بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد