همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

بانک پاسارگاد از اساتید برتر دانشگاه های کشور، تجلیل کرد


  

به گزارش روابط عمومی بانک‌پاسارگاد، این مراسم با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، دکتر حسینی مدیرکل شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، دکتر انتظامی معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محقق‌داماد رییس هیأت‌امنای دانشگاه خاتم، دکتر قاسمی مدیرعامل بانک‌پاسارگاد، سایر اعضای هیأت‌امنای دانشگاه خاتم، جمعی از مدیران و کارشناسان بانک‌پاسارگاد و همچنین اساتید، اندیشمندان و فرهیختگان در عرصه‌های مختلف علمی، در سالن اجتماعات دانشگاه خاتم برگزار شد.

در این مراسم از جمعی از اساتید برتر دانشگاه‌های کشور و همچنین دست‌اندرکاران تهیه اثر فاخر شاهنامه شاه‌طهماسب که با حمایت بانک‌پاسارگاد به چاپ رسیده‌است، تجلیل بعمل آمد.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: بانک‌پاسارگاد، در عرصه‌های مختلف کشور، اثری ماندگار داشته‌است

بر اساس این گزارش، در این مراسم علی جنتی ضمن اشاره به حضور مستمر بانک‌پاسارگاد در عرصه‌های مختلف کشور و تلاش این بانک برای برجای گذاشتن اثری نیک گفت: بانک پاسارگاد از ابتدای تأسیس تاکنون با مسایل فرهنگی و هنری مأنوس بوده است.به‌عنوان مثال موزه هنرهای تجسمی بانک‌پاسارگاد، مجموعه‌ای بسیار ارزشمند و گرانقدر است که باعث تشویق دیگر بانک‌ها و سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در حوزه فرهنگ و هنر و خرید آثار هنری هنرمندان داخلی شده‌است. در نتیجه اقداماتی اینچنینی، آثار فاخر ادبی و هنری کشورمان، ارزش واقعی خود را پیدا کرده‌است.

وی ادامه داد: در حراجی که به تازگی در هتل آزادی تهران برگزار شد 90 تابلو در عرض یک شب به ارزش بیش از 13 میلیارد و 250 میلیون‌تومان به‌فروش رفت و تنها یکی از آنها که مربوط به سهراب‌سپهری بود، یک میلیارد و هشتصد میلیون تومان فروخته شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این مطلب که این موفقیت‌ها، معلول اقداماتی دانست که در بانک‌پاسارگاد انجام شده‌است ادامه داد: مدیران در بانک‌پاسارگاد نشان دادند که می‌توان از عرصه فرهنگ و هنر کشور حمایت کرد و در عین حال از لحاظ اقتصادی نیز به سودآوری رسید.بی‌شک اگر در زمینه‌های مختلف فرهنگی سرمایه‌گذاری در کشور انجام شود، ارزش افزوده بالایی برای بخش‌های مختلف ایجاد خواهد شد.

جنتی ضمن تقدیر از تأسیس موسسه آموزش عالی خاتم، آن را اقدام مثبت دیگری از مدیران بانک‌پاسارگاد ذکر کرد و افزود: این موسسه عالی به زودی به یک دانشگاه نمونه تبدیل خواهد شد و تأثیرات مثبتی در تقویت علم، هنر و فناوری خواهد گذاشت.

وی حمایت بانک‌پاسارگاد از تیم ملی فوتبال را یکی دیگر از اقدامات مثبت این بانک قلمداد کرده و تصریح کرد: وزیر ورزش در جلسه هیأت‌دولت در هفته جاری طی گزارشی اعلام کرد که برخی از تیم‌های فوتبال جهانی 200 تا300 اسپانسر دارند در حالی که تیم ملی فوتبال ایران فقط 2 اسپانسر دارد که یکی از آنها بانک‌پاسارگاد است.

 

آیت‌الله محقق داماد: با انتخاب نام "پاسارگاد"،  نام ایران از ذهن‌ها فراموش نمی‌شود

در ادامه آیت‌الله محقق داماد استاد فلسفه و رییس هیأت‌امنای دانشگاه خاتم ضمن تشکر از دکتر قاسمی مدیرعامل بانک‌پاسارگاد و سایر همکاران، به دلیل تلاش برای برای خدمت به مردم در خصوص نام "پاسارگاد" گفت: مدیران بانک پاسارگاد نام این بانک را پاسارگاد نهاده‌اند که نام ایران و ایران زمین از ذهن‌ها فراموش نشود.

وی خطاب به مدیران بانک‌پاسارگاد ادامه داد: باید به مدیرعامل بانک‌پاسارگاد دست مریزاد بگوییم که یک موسسه مالی و اقتصادی را پشتیبان فرهنگ و هنر کشور قرار دادند.

وی با تأکید بر لزوم توجه به مدیریت صحیح بر کشور ادامه داد: مهم‌ترین کشور با ثروت‌های بالا اگر مدیر لایق نداشته باشد فقیر خواهد شد. امان از کشوری که مدیر ندارد و امان از کشوری که مدیران نالایق دارد.

وی با بیان این‌که دین بدون تعقل خطر و بلایی در جان بشریت است، تصریح کرد: عقیده شیعه این است که تذکیه، اخلاق و تعقل روزی به هم می‌رسند و مصلح جهان ظهور کرده و مشکلات را حل می‌کند.

وی ادامه داد: مفسد نمی‌تواند مصلح شود. باید یک نفر از خاندان پاکان جهان را اداره کند تا این 3 اصل مهم در بشریت اجرایی شود.

 

مدیرعامل بانک‌پاسارگاد: بانک‌پاسارگاد، فرهنگ عشق و علم را ترویج می‌کند

در این مراسم همچنین دکتر مجید قاسمی مدیرعامل بانک‌پاسارگاد، با بیان این نکته که در بانک‌‌پاسارگاد علم و عشق در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند، گفت: بانک‌پاسارگاد سازمانی است که فرهنگ عشق و علم را ترویج می‌کند. مدرسه‌ای است که در آن معلم چوب به دست نمی‌گیرد. ریاضیات با فرمول" تو را دوست دارم" و " آنچه توانسته‌ایم لطف خدا بوده است" تدریس می شود.

وی ادامه داد: در مدرسه بانک‌پاسارگاد، معلم از ابتدا بذر عشق را در دل شاگردان کاشته‌است و آنان را تربیت می‌کند.
75 درصد این مدرسه را نیز همین دانش‌آموزان اداره می‌کنند.

مدیرعامل بانک پاسارگاد، مدیریت دانش را در رأس تمامی کارهای این بانک ذکر کرد و تصریح کرد: بانک پاسارگاد در ارزیابی‌های بین‌المللی به عنوان برترین بانک کشور انتخاب شده‌است. ضمن این که موفق به ایجاد بهره‌ورترین دانشگاه کشور به نام دانشگاه خاتم نیز شده‌است.

وی با اشاره به این نکته که نام پاسارگاد از میان 1193 نام و طی 524 نفر ساعت کار از سوی اهالی علم، فرهنگ و بانکداری برگزیده شده‌است، خاطرنشان کرد: بانکداران بانک‌پاسارگاد از آغاز تأسیس، با امام هشتم شیعیان پیمان بستند که خدمات صادقانه به مردم ارائه دهند و تا آخر نیز به این پیمان متعهد خواهند‌بود.

در این مراسم همچنین دکتر بلخاری استاد دانشگاه تهران و مشاور مدیرعامل بانک‌پاسارگاد، طی سخنانی ارزشمند به   مقام والای حضرت قائم (عج) و فلسفه ظهور امام زمان (عج) اشاره کرد.

گفتنی است در این مراسم از 43 نفر از اساتید برتر که از پس از بررسی از سوی هیأت‌علمی دانشگاه‌ها، انتخاب و معرفی شدند و همچنین دست‌اندرکاران تهیه شاهنامه شاه‌طهماسب، بزرگ‌ترین و فاخرترین اثر تاریخی- هنری کشور تقدیر شد.

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد