همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

فانی: طرح رتبه‌بندی معلمان بزودی به نتیجه می‌رسد


  فانی: طرح رتبه‌بندی معلمان بزودی به نتیجه می‌رسد     
وزیر آموزش و پرورش در نشست اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در کرمان گفت: معتقدیم باید اولویت استخدام در آموزش و پرورش با فرزندان فرهنگیان باشد و اگر این طرح در مجلس تصویب شود، با ارائه کدهای ویژه به فرزندان فرهنگیان امکان تحصیل آنان در دانشگاه فرهنگیان فراهم می‌شود.
به گزارش سرویس «آموزش و پرورش» ایسنا، علی‌اصغر فانی در نشست اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با مدیران آموزش و پرورش شهرستان‌های استان کرمان، اظهار کرد: دنبال این هستیم با قوه قضائیه اجباری بودن آموزش عمومی را پیگیری کنیم.
وزیر آموزش و پرورش افزود: در هماهنگی انجام‌شده با وزیر صنعت و معدن کشور، مقرر شد هنرستان‌ها در جوار کارخانه‌ای ایجادشده و یا هر یک از صنایع به کمک تجهیز هنرستان‌های محدوده خود بروند.
فانی با بیان این‌که طرح رتبه‌بندی معلمان در کمیسیون اجتماعی دولت مطرح است به زودی به نتیجه می‌رسد، عنوان کرد: با معاون اول رئیس‌جمهور صحبت شده و امید می‌رود مراحل دولتی کار زودتر انجام شود و در مجلس نیز با کمک کمیسیون آموزش به تصویب برسد.
وزیر آموزش و پرورش از جمله نتایج طرح رتبه‌بندی معلمان را ارزیابی صلاحیت حرفه‌ای آنان دانست و خاطرنشان کرد: ممکن است در یک منطقه یک هزار معلم لیسانس داشته باشیم، اما تلاش همه یکی نیست و بر اساس پژوهش‌ها و شایستگی‌های حرفه‌ای آنان به این افراد باید رتبه‌بندی داده شود.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه معلم ابتدایی پنج روز در مدرسه تدریس می‌کند، افزایش حقوق این معلمان قابل دفاع است و شاید نیاز باشد احیای حقوق 25 درصدی معلمان ابتدایی دوباره مطرح شود.
فانی با اشاره به تلاش‌های وزارت آموزش و پرورش برای بیمه فرهنگیان، گفت: قرارداد بیمه طلایی فرهنگیان با شرکت بیمه آتیه سازان امضا شد و نیمی از هزینه‌های آن را آموزش و پرورش پرداخت می‌کند.
وزیر آموزش و پرورش همچنین افزود: هر چند مسئله بیمه فرهنگیان در اعتبارات پیش‌بینی نشده است، اما تلاش می‌شود میزان بیمه پرداخت شود.
وی با بیان اینکه باید حقوق نیروهای اداری بیش از مدیران مدرسه باشد، افزود: اقداماتی برای افزایش حقوق آن‌ها کارکنان اداری انجام شده ‌است، اما کافی نیست.
فانی از راه‌اندازی موزه ریاضی در کشور خبر داد و عنوان کرد: مقرر است چند موزه ریاضی در استان‌های دیگر نیز ایجاد شود.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به جلسه شورای نهضت سوادآموزی کشور گفت: بحث لازم‌التعلیم‌ها در این جلسه مطرح شد که 98.7 درصد دانش‌آموزان لازم‌التعلیم در کلاس درس هستند.
وی تصریح کرد: توجه به مدارس شبانه‌روزی و عشایری به عنوان مصادیق عدالت آموزشی مدنظر هستند و باید تلاش شود مدارس غیردولتی بر مدارس دولتی اولویت داده شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد