همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

نحوه خرید خدمت سربازی برای ایرانیان مقیم خارج


  نحوه خرید خدمت سربازی برای ایرانیان مقیم خارج

 به گزارش باشگاه خبرنگاران پلیس، سرهنگ حجت الله واعظی نژاد گفت: روز گذشته  رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا ضمن حضور در مرکز رسیدگی به امور ایرانیان واقع در ساختمان دبیرخانه شورای عالی، پاسخگوی مستقیم سوالات و مشکلات مطرح شده از سوی مشمولان مقیم خارج از کشور بود.ا بیشترین موضوعات مطرح شده از سوی مشمولان را در خصوص تردد به داخل کشور، معافیت خرید خدمت و معافیت تحصیلی بود. بیشترین تماس ها از کشورهای کانادا، آمریکا، انگلیس و آلمان بود؛ این درحالیست که این اقدام سازمان وظیفه عمومی ناجا، خرسندی و رضایت هموطنان ما در خارج از کشور را به دنبال داشت.

وی در خصوص آخرین وضعیت اجرای معافیت خرید خدمت مشمولان خارج از کشور گفت: براساس مصوبه ستاد کل نیروهای مسلح از سال 82 تا پایان مرداد 92 این معافیت به اجرا درآمد اما اجرای آن از ابتدای شهریور ماه سال گذشته متوقف و تسهیلات تردد مشمولان خارج از کشور جایگزین این معافیت شد.

وی در تشریح معافیت خرید خدمت گفت: کسانی که قبل از سال 82 از کشور خارج شده و 2 سال اقامت از سن 13 سالگی در خارج از کشور داشته باشند با پرداخت مبلغ 10 میلیون تومان از خدمت معاف می شدند.

معاون مشمولان و امور معافیت های سازمان وظیفه عمومی ناجا افزود: استفاده از تسهیلات تردد مشمولان خارج از کشور از ابتدای شهریور ماه سال قبل آغاز شد که براساس آن، کسانی که 3 سال اقامت پیوسته در خارج از کشور داشته باشند، در هرسال دو نوبت و در مجموع 3 ماه می توانند به داخل کشور تردد کنند. این تسهیلات شامل دانشجویانی که دارای معافیت تحصیلی خارج از کشور هستند و همچنین فرزندان ماموران ثابت دولت که در خارج از کشور بسر می برند، نمی شود.

منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد