همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

اولین فراخوان کشوری بورس دانشجویان دکتری تخصصی


  

رئیس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت خبر داد؛

اولین فراخوان کشوری بورس دانشجویان دکتری تخصصی

 رئیس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت از برگزاری اولین فراخوان کشوری بورس دانشجویان دکتری تخصصی در کشور خبر داد .

دکتر سلیمان احمدی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار وب‌دا؛ ضمن اعلام این خبر گفت: اولین فراخوان کشوری بورس دانشجویان دکتری تخصصی داخل کشور شامل گروه‌های علوم پایه پزشکی، بهداشت، داروسازی، دندانپزشکی و پرستاری است.

وی با بیان اینکه از این پس براساس تقویم هیئت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی مقرر شده است که همه ساله در اردیبهشت ماه این فراخوان اعلام شود گفت: اهدافی که در این دوره و فراخوان دنبال می‌کنیم عدالت در جذب و پذیرش دانشجویان جهت بورسیه و تأمین کادر هیئت علمی مجرب، متعهد و دارای معلومات علمی و آموزشی بالا به عنوان عضو هیئت علمی گروه پزشکی به طور برجسته است.

وی افزود: از اهداف دیگر این فراخوان این است که دانشگاه‌هایی که برای پذیرش نیروی مورد نیاز ، نبازسنجی کرده اند نیز در این فراخوان مشارکت داشته باشند.

رئیس مرکز خدمات آموزشی افزود: این فراخوان در 51 رشته و شامل :داروسازی – 11 رشته – پیراپزشکی 4 رشته – علوم پایه پزشکی 21 رشته – مدیریت سلامت و آموزش پزشکی و اخلاق پزشکی 8 رشته – بهداشت 5 رشته – پرستاری 1 رشته – دندانپزشکی 1 رشته می‌باشد.

دکتر احمدی با بیان این که امتیاز داوطلبان براساس رشته محل محاسبه می‌شود ، گفت:  در مجموع 208 ظرفیت در 51 رشته برای 56 دانشگاه جذب خواهند شد.

رئیس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت با تاکید بر این که این فراخوان اختصاص به دانشجویانی دارد که در مقاطع دکتری تخصصی در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و در رشته‌های اعلام شده تحصیل می‌کنند گفت: در صورت جذب و طی مراحل گزینش علمی و عمومی و پس از موافقت شورای اجرایی بورس، حکم بورس دانشجویان صادر خواهد شد و پس از فارغ‌التحصیلی در دانشگاهی که بورسیه شده‌اند مستقیماً به عنوان هیئت علمی متعهد خدمت با مرتبه استادیاری اشتغال خواهند داشت.

رئیس مرکز خدمات آموزش گفت: بر اساس نیازسنجی به عمل آمده از دانشگاه‌های کمتر برخوردار مقرر شد تا داوطلبین این دانشگاه‌ها حق انتخاب 2 رشته را داشته باشند تا امکان جذب توسط این دانشگاه‌ها افزایش یابد و برعکس در دانشگاه‌های مادر و بزرگ مثل تهران، شهیدبهشتی، شیراز، اصفهان و مشهد داوطلبان فقط اجازه انتخاب یک رشته و محل را خواهند داشت.

وی یادآور شد: متقاضیان برای شرکت در بورس دکترای تخصصی از امروز به مدت یک ماه فرصت دارند تا به سایت مرکز خدمات آموزشی به نشانی http://jazb.aac.behdasht.gov.ir  مراجعه نمایند.

وی تاکید کرد: ملاک ثبت نام متقاضیان در فراخوان، گرفتن کد رهگیری پس از ثبت نام می‌باشد. /206 


١٥:٤٠ - چهارشنبه ٣١ اردیبهشت ١٣٩٣

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد