همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

آیین‌نامه استفاده از دانشجویان گروه پرستاری در بالین در دست اجرا است

  
معاون پرستاری وزارت بهداشت؛

آیین‌نامه استفاده از دانشجویان گروه پرستاری در بالین در دست اجرا است/دانشجویان پرستاری متقاضی کار به سامانه dn.behdasht.gov.ir مراجعه کنند

معاون پرستاری وزارت بهداشت در اجلاس یک روزه رؤسای دانشکده‌های پرستاری و مدیران پرستاری دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور گفت: آیین‌نامه استفاده از دانشجویان گروه پرستاری در بالین در دست اجرایی شدن است.

به گزارش خبرنگار وب دا، محمد میرزابیگی ضمن بیان این مطلب گفت: با توجه به کمبود نیروی کادر پرستاری در سطح بیمارستان‌ها و افزایش مهارت‌های علمی و کسب تجربه دانشجویان پرستاری برای حضور در بخش‌های درمانی، آیین‌نامه استفاده از دانشجویان پرستاری در بالین در دانشگاه‌ها دردست اجرا است.

میرزابیگی رضایت مردم از خدمات درمانی و پرستاری را یکی از اهداف نظام سلامت برشمرد و گفت: ارائه نظرها و پیشنهادهای رؤسای دانشکده ها و مدیران پرستاری دانشگاه‌ها درباره چگونگی اجرای این آیین‌نامه کمک می‌کند تا این طرح به صورت کامل‌تر و با مشکلات کمتری اجرا شود.

معاون پرستاری وزارت بهداشت با تأکید بر ضرورت حضور فعال رؤسای دانشکده‌های پرستاری و مدیران پرستاری دانشگاه‌ها در جلسات هماهنگی و قطب دانشگاه‌ها گفت: رؤسای دانشکده‌ها و مدیران پرستاری باید فعالانه در جلسات سیاست‌گذاری شرکت کرده و از نظر علمی و آموزشی و هم از نظر اجرایی براساس خرد جمعی تصمیم‌گیری نموده و به نتایج مطلوبی در این زمینه دست یابند.

میرزابیگی با اشاره به اینکه تاکنون گام‌های مؤثری در اجرای طرح تحول نظام سلامت برداشته شده اظهار داشت: تأمین نیروی انسانی، تنظیم ظرفیت دانشگاه‌ها براساس سند عرضه و تقاضا و تطبیق ظرفیت دانشگاه‌ها در درازمدت، استفاده از دانشجویان ارشد و دکتری پرستاری و آژانس‌های پرستاری به طور پاره وقت، استفاده از یک بهیار به ازای هر چهار پرستار و یک شکل نمودن لباس فرم کادر پرستاری بصورت کشوری از دیگر برنامه‌های معاونت پرستاری می‌باشد.

وی همچنین ساماندهی و یکسان‌سازی قوانین مربوط به نظام پرستاری از طریق اتوماسیون و نصب نرم‌افزارهای این استانداردها در تمام ایستگاه‌های پرستاری مراکز درمانی سراسر کشور را از اولویت‌های دیگر معاونت پرستاری ذکر کرد.

معاون پرستاری با تأکید بر اینکه نحوه پرداخت‌ها با دستورالعمل ابلاغی وزیر بهداشت مشخص شده گفت: شرح وظایف دانشجویان، نحوه نظارت و نحوه پرداخت‌ها همزمان با اجرای آیین‌نامه به دانشگاه‌های سراسر کشور ابلاغ خواهد شد.

گفتنی است: سامانه ثبت نام دانشجویان پرستاری متقاضی کار در بالین dn.behdasht.gov.ir  فعال است و دانشجویان می‌توانند با مراجعه به این سامانه اعلام آمادگی و ثبت نام کنند.

بر اساس این گزارش در ادامه این اجلاس یک روزه معاون پرستاری در امور سیاست گذاریهای آموزشی و حرفه ای نیز با بیان این که دانشجویان با انجام کار بالینی توانمند می‌شوند گفت: اجرای این آیین‌نامه فرصتی ایجاد می‌کند تا مهارت و توانمندی حرفه‌ای دانشجویان افزایش یابد و از طرفی محک زدن به دانشکده‌های کشور است.

دکتر عباس زاده افزود: دانشکده‌های فعال در اجرای این طرح در آینده بهتر می‌توانند مسئولیت دانشجویان را به عهده گرفته و کارهای اجرایی انجام دهند.

وی ارائه خدمات شایسته در مراکز درمانی دولتی را از انتظارات دولت و مردم ذکر کرد و گفت: سهم ما در طرح تحول نظام سلامت نیز ارائه خدمات شایسته در مراکز درمانی دولتی است، با این دیدگاه و پذیرش مسئولت وارد این عرصه شده ایم و ان شاء اله با همکاری هم این طرح را پیش خواهیم برد.

دکتر عباس زاده کمک به جبران کمبود نیروی انسانی، توانمند ساختن دانشجویان پرستاری، ساماندهی بازار آشفته کار دانشجویی را از مهمترین اهداف این طرح بر شمرد و گفت: اکثر دانشجویان برای مشارکت در این طرح اعلام آمادگی کرده اند./206  


٠٩:٠٠ - چهارشنبه ٣١ اردیبهشت ١٣٩٣ 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد