همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

وام مسکن 60 میلیون تومانی برای زوج‌های جوان


  

آفتاب: پیمان قربانی با تشریح تسهیلات جدید مسکن گفت: زوج هایی که بر اساس مصوبه جدید شورای پول و اعتبار مشمول دریافت تسهیلات مسکن 500 میلیون ریالی شده اند، می توانند برای همان واحد مسکونی وام جعاله 100 میلیون ریالی را نیز در صورت دارا بودن شرایط دریافت کنند و بر همین اساس این زوج ها می توانند تا 600 میلیون ریال تسهیلات مسکن دریافت کنند.

وی ادامه داد: همچنین بر اساس مصوبه جدید شورای پول و اعتبار سایر افراد نیز می توانند 350 میلیون ریال تسهیلات مسکن دریافت کنند که امکان دریافت تسهیلات جعاله 100 میلیون ریالی را نیز دارند و بر همین اساس این افراد می توانند 450 میلیون ریال تسهیلات مسکن دریافت می کنند.

این مقام مسوول در بانک مرکزی در پاسخ به این پرسش که آیا پرداخت تسهیلات مسکن 500 میلیون ریالی برای زوج هایی که تاریخ عقد آنها قبل از 17 دی 92 است امکان پذیر می شود یا خیر؟ تصریح کرد: هم اکنون این مصوبه مربوط به زوج هایی است که تاریخ عقد آنها 17 دی ماه 92 است، اما این امکان وجود دارد که در آینده نیز برای زوج هایی که قبل از تاریخ مذکور عقد کرده اند نیز برنامه ریزی شود.

مدیر اداره بررسی ها و سیاست های اقتصادی بانک مرکزی نرخ سود این تسهیلات را 15 درصد اعلام کرد و افزود: بانک مرکزی در پی رونق غیر تورمی بخش مسکن است.

گفتنی است شورای پول و اعتبار در آخرین جلسه خود مصوبه کمیسیون اعتباری بانک مرکزی درباره افزایش وام مسکن را به تصویب نهایی رساند که بر اساس آن سقف تسهیلات ساخت مسکن 350 میلیون ریال و سقف تسهیلات تعمیرات نیز به 100 میلیون ریال افزایش یافت.

البته تسهیلات خرید به دو شکل پرداخت می شود که در مدل اول 350 میلیون ریال تسهیلات به تمامی متقاضیان ارایه می شود و در مدل دوم برای زوج هایی که تاریخ عقد آنها بعد از 17 دی 92 باشد، به هر یک از زوجین 250 میلیون ریال وام خرید تعلق می گیرد.

همچنین بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار تسهیلات 350 میلیون ریالی، صرفا از محل اوراق گواهی حق تقدم خواهد بود.

بر این اساس اعطای تسهیلات جعاله تعمیر و تکمیل واحد مسکونی از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن تا سقف مبلغ 10 میلیون تومان به ازای هر واحد مسکونی مجاز است.

علاوه بر این، دوره بازپرداخت حداکثر تا 12 سال تعیین و کمتر از آن با توافق بانک و مشتری میسر خواهد بود.

همچنین شورای پول و اعتبار مصوب کرده است که از تاریخ ابلاغ این مصوبه، جهت حصول اطمینان از تعادل منابع و مصارف، بانک مسکن موظف است هر سه ماه یک بار گزارش عملکرد منابع و مصارف حساب سپرده سرمایه گذاری ممتاز را تهیه و به بانک مرکزی ارائه کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد