همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

اعلام نوع حمایت های مادی از نخبگان

معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور درباره نوع حمایت مادی از نخبگان گفت:نخبگان درسطوح دانشجوئی ،کارشناسی ،کارشناسی ارشد و دکتری از مقرری تحصیلی ماهیانه بهره مند می شوند.

نسرین سلطانخواه در حاشیه مراسم تجلیل از برگزیدگان المپیادهای علمی دانش آموزی سال 90 کشور درمصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر  با اشاره به اینکه حمایت مادی از نخبگان به صورت مستقیم و غیر مستقیم است  افزود:با همکاری معاونت توسعه مدیریت و سرمایه گذاری رئیس جمهوردر حال تهیه دستورالعمل لازم هستیم و بزودی روی سامانه بنیاد ملی نخبگان ، فرخوان آن اعلام می شود .
وی افزود:ائین نامه تسهیلات جذب و به کارگیری نیروی انسانی نخبه که در هیئت وزیران به تصویب رسید شامل دو بخش تسهیلات هنگام جذب ودیگر تشویقات و تسهیلات بعد اززمان به کارگیری نخبگان و استعدادهای درخشان است.
خانم سلطانخواه  با بیان اینکه این آئین نامه به همه دستگاه های اجرائی اعلام شده است گفت : نخبگان در بدو ورود ،بصوت پیمانی در دستگاه های دولتی استخدام می شوند.
وی در باره میزان مقرری در نظر گرفته شده برای نخبگان افزود: این مقرری به صورت ماهیانه  برای لیسانس سطح 3  60 هزار تومان، سطح دو130 هزار تومان  وسطح یک 190 هزار تومان است و در دوره کارشناسی ارشد این مبالغ تقریبا دو برابر و برای دوره دکتری  هم نسبت به کارشناسی ارشد بازهم  دو برابر است.
معاون رئیس جمهور گفت :دانشجویان دوره های تکمیلی چنانچه متاهل باشند از وام ودیعه اجاره  مسکن  و بعد از فراغت از تحصیل هم از وام خرید مسکن  بهرمند می  شوند.
وی افزود :همچنین پ‍‍ژوهانه ای برای خرید تجهیزات در مقاطع تحصیلات تکمیلی داده می شود .
خانم سلطان خواه گفت: امسال همچنین حداقل صد نفراز  نخبگان با استفاده از بورس بنیاد ملی نخبگان از طریق آزمون ورودی غیر متمرکزبا گزینش دانشگاه ها بورس بنیاد ملی نخبگان  می شوند.
وی افزود :همچنان تسهیلاتی دیگری برای زمان فراغت از تسهیلات  نخبگان در نظر گرفتیم  که برای جذب آنان در شرکتهای خصوصی دانش بنیان پرداخت می شود.
 معاون رئیس جمهورگفت :سال 91 را سال ورود به دوره آغازگران نخبه  یعنی دانش آموزان نخبه قرار داده ایم که با محوریت آموزش و پرورش  دانش آموزان نخبه در سطوح مختلف تحصیلی شناسائی و مورد حمایت قرار می گیرند .
وی افزود :این طرح بطور آزمایشی در ده استان کشور بطور اجرا خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد