همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

اقشار مرفه از یارانه فازدوم محروم شدند؛ حذف برخی بر اساس برداشت

اقشار مرفه از یارانه فازدوم محروم شدند؛ حذف برخی بر اساس برداشت دولت


همیار آنلاین به نقل از  همشهری‌آنلاین:

مدیرعامل سازمان هدفمندی یارانه‌ها با اعلام دلیل واریز نشدن مابه التفاوت 28 هزار تومانی مرحله اول و دوم هدفمندی برای اقشار توانمند و مرفه گفت: برای این گروه‌ها فقط یارانه 45500 تومانی ماهیانه واریز شده است.

به گزارش همشهری‌آنلاین، مهمترین اظهارات بهروز مرادی در زیر آمده است:


به تشخیص دولت و توجه به وضعیت درآمدی افراد، برای اقشار مرفه 28 هزار تومان مابه التفاوت مرحله اول و دوم هدفمندی به ازاء هر فرد واریز نشده است. برداشت دولت این است که نیازی به واریز یارانه برای اقشاری که درآمد بالاتری دارند نیست.

واریز مابه التفاوت 28 هزار تومانی که تا زمان آغاز اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها نیز قابل برداشت نیست به میزان درآمد افراد و تشخیص دولت بستگی دارد.

واریز مبلغ 28 هزار تومان به حساب سرپرستان خانوار به ازاء هر فرد که فعلا نیز قابل برداشت نیست به معنای اجرای مرحله دوم هدفمندی نیست.

دولت هم اکنون در آمادگی کامل برای اجرای مرحله دوم اصلاح قیمت‌ها قرار دارد ولی زمان دقیق آن از سوی رئیس جمهور اعلام خواهد شد.

در فاز دوم هدفمندی حامل‌های انرژی مورد اصلاح قیمت قرار می‌گیرند.

اصلاح قیمت بنزین، گازوئیل، نفت کوره، نفت سفید، آب، برق و گاز در مرحله دوم هدفمندی؛ به دلیل نهایی شدن اصلاح قیمت‌های آرد و نان، در این مرحله مطرح نخواهند بود.

به صورت کلی به نظر می‌رسد دولت بخواهد هدفمندی یارانه‌ها را در 3 مرحله اجرایی کند. در مرحله اول هدفمندی، پرداخت‌ها بر اساس تقاضای 75 میلیون نفر و به صورت خوداظهاری انجام شد. اما در مقطعی نیز از افراد خواسته شد تا در صورت امکان از دریافت یارانه انصراف بدهند.

از نظر دولت مبلغ یارانه 45 هزار و 500 تومانی فعلی متعلق به همه مردم است که از طریق منابع مشخص شده در قانون، ردیف‌های بودجه‌ای و همچنین درآمد هدفمندی تامین می‌شود.

مشاهده مطالب در همین زمینه

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد