همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

ایجاد شبکه مجازی دانش آموختگان ایرانی


کد مطلب ۴۰۱۷
رییس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) خبرداد:
ایجاد شبکه مجازی دانش آموختگان ایرانی
همیار آنلاین: رییس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) از امضای تفاهمنامه با سازمان ارتباطات اسلامی برای جذب دانشجوی غیرایرانی خبر داد و گفت: براین اساس سازمان ارتباطات اسلامی سالانه از هر کشوری که نمایندگی دارد حداقل یک نخبه به دانشگاه معرفی می‌کند.

دکتر عبدالعلی آل بویه در یک نشست با اصحاب رسانه استان قزوین با بیان اینکه هم‌اکنون هشت دانشکده در زیر مجموعه این دانشگاه وجود دارند، ابراز امیدواری کرد: در سال آینده این تعداد، به 10 دانشکده افزایش یابد.

وی گفت: تنها دانشگاهی که در سال گذشته توانسته مجوز گروه پژوهشی آینده پژوهی را از میان 9 دانشگاه در وزارت علوم کسب کند، دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) بوده و هسته اولیه پژوهشکده با گروه پژوهشی شروع می شود؛ حاصل کار آموزشی در این بیست سال دارا بودن 48 دوره کارشناسی، 56 دوره کارشناسی ارشد و  12 دوره دکتری است.

وی با اشاره به تعداد دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) اظهار کرد: تاکنون حدود 5000 دانشجوی غیرایرانی به این دانشگاه آمدند و 1500 نفر در اینجا درس خوانده اند که از 95 ملیت هستند.

رییس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) عنوان کرد: در حال حاضر نیز 800 دانشجوی غیرایرانی در این دانشگاه تحصیل می کنند که 532 دانشجو در داخل رشته های اصلی دانشگاه مشغول تحصیل هستند و 300 نفر باقی مانده نیز در مرکز آموزش زبان فارسی هستند.

وی در خصوص شرایط جذب دانشجوی غیر ایرانی اظهار کرد: بر اساس اساسنامه باید تا 50 درصد دانشجویان ما غیرایرانی باشند ولی در جذب دانشجوی غیر ایرانی عواملی مانند مرجعیت علمی دانشگاه و تبادل اقتصادی آنها مهم است و در کل کشور تعداد دانشجویان غیر ایرانی ما در مقایسه با دیگر کشورها که دیرتر شروع کردند، کمتر است.

آل بویه در ادامه با اشاه به برنامه های پیش بینی شده در این دانشگاه بیان کرد: ایجاد نشریات الکترونیکی با هیات تحریریه بین المللی به ویژه با دانشگاه هایی که در جهان اسلام با آنها در ارتباط هستیم و ایجاد مرکز مطالعاتی و تحقیقاتی علوم و فنون بین رشته ای از جمله برنامه ها است.

به گفته وی، در حوزه آموزشی نیز مرکز آموزش مجازی توسط بخش آموزش زبان فارسی پیگیری می شود که اولین نرم افزار آموزش مجازی را تهیه کردیم و به صورت آزمایشی در اختیار سازمان فرهنگی و ارتباطات اسلامی قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: موضوع دیگری که در برنامه داریم جذب استاد همبسته غیرایرانی است که 60 روز، حداقل حضور است که به طور متناوب در دانشگاه باشند و به ویژه در رشته های نوین بسیاری از متخصصان حاضر هستند که حضور یابند.(ایسنا)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد