همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

راه‌اندازی دوره فوق تخصص پزشکی قانونی


وزیر بهداشت تاکید کرد:
راه‌اندازی دوره فوق تخصص پزشکی قانونی
همیار آنلاین: وزیر بهداشت بر راه‌اندازی دوره فلوشیپ و فوق تخصص پزشکی قانونی در کشور با همکاری وزارت بهداشت و سازمان پزشکی قانونی تاکید کرد.

 مرضیه وحید دستجردی در نشستی با مسوولان سازمان پزشکی قانونی و در حاشیه بازدید از مرکز تشخیصی و آزمایشگاهی پزشکی قانونی (کهریزک)، گفت: در حال حاضر برای دوره تخصص پزشکی قانونی، فلوشیپ و یا دوره فوق تخصص تعریف نشده است و باید برای افرادی که در این رشته اشتغال دارند دوره‌هایی برای ارتقاء در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه می‌توان با بررسی‌های انجام شده دوره فوق تخصص پزشکی قانونی را در کشور راه‌اندازی کرد، اظهار کرد: برای پذیرش در این مقطع باید سهمیه‌ای به پزشکان شاغل در پزشکی قانونی اختصاص داد، چرا که این امر به ماندگاری آنان در حرفه پزشکی قانونی کمک می‌کند.

وزیر بهداشت با اشاره به پیشرفت‌های پزشکی قانونی، بر همکاری و تعامل بیش از پیش پزشکی قانونی و وزارت بهداشت تاکید کرد و گفت: بسیاری از دانشجویان رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی پزشکی در پزشکی قانونی مشغول به آموزش هستند که در جریان این آموزش‌ها علاقه و توجه آنان به کار در پزشکی قانونی جلب می‌شود.

وی با ابراز خرسندی از همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی و مراکز پزشکی قانونی در استان‌ها، خاطرنشان کرد: با این تعامل، پزشکان قانونی از ظرفیت دانشگاه‌ها و دانشجویان پزشکی از ظرفیت‌های سازمان پزشکی قانونی بهره‌مند می‌شوند که این همکاری زمینه پیشرفت‌های آتی و کارهای پژوهشی مشترک را فراهم می‌کند.

وزیر بهداشت با اشاره به امضای پیش‌نویس تفاهم‌نامه مشترک میان پزشکی قانونی و وزارت بهداشت، بازنگری در آن را ضروری عنوان کرد و افزود: طی 10 روز آینده شکل نهایی تفاهم‌نامه تهیه و به امضای قطعی طرفین می‌رسد. (ایسنا)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد