همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

دولت موظف به استخدام 10 هزار ناظر بخش کشاورزی شد ویژه

دولت موظف به استخدام 10 هزار ناظر بخش کشاورزی شد ویژه

دولت موظف شد ظرف سه سال 10 هزار ناظر بخش کشاورزی و منابع طبیعی با تحصیلات کارشناسی و بالاتر که عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی هستند استخدام کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی صبح امروز، طرح یک فوریتی استخدام مهندسین ناظر تولیدات کشاورزی را که پیش از این جزئیات آن را تصویب کرده بودند اصلاح کردند.
بر اساس ماده واحده این طرح، دولت موظف شد که از تاریخ تصویب این قانون و حداکثر ظرف سه سال با رعایت حکم بند "ج" ماده 24 قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب 8/7/1386، تعداد 10 هزار ناظر بخش کشاورزی و منابع طبیعی با تحصیلات کارشناسی و بالاتر و عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی را که از سال زراعی 1382 تا زمان تصویب این قانون حداقل دو سال سابقه فعالیت مستمر در زمینه منابع طبیعی و تولید محصولات راهبردی و اساسی بخش کشاورزی داشته باشند و یا در تعاونی‌های تولید به‌عنوان مدیر و یا کارشناس فعالیت کرده و در مدیریت جهاد کشاورزی استان‌ها، شهرستان‌ها و یا مراکز خدمات کشاورزی دارای سوابق مشارکت و نظارت در امور یادشده باشند و یا با معرفی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و یا شرکت‌های خدمات فنی و مشاوره‌ای توسط ادارات کل جهاد کشاورزی استان‌ها اشتغال به کار داشته و به صورت مستقیم بر محصولات اساسی و راهبردی کشاورزی نظارت داشته‌ باشند، با رعایت ماده 46 قانون مدیریت خدمات کشوری و شرایط عمومی استخدامی کشور در پست‌های عملیاتی و نظارتی جهاد کشاورزی شهرستان‌ها و یا مراکز خدماتی - کشاورزی استخدام کند.
در تبصره نخست این ماده واحده فعالیت مستمر را حداقل شش ماه فعالیت متوالی نظارت در هر سال زراعی عنوان می‌کند.
تبصره (2) این ماده واحده نیز اعلام می‌کند که سابقه خدمت ناظران در بخش‌های کشاورزی و منابع طبیعی و تعاونی‌های تولیدی با ارائه مدرک معتبر و مورد تأیید ادارات کل جهاد کشاورزی استان‌ها به حداکثر سن شرایط عمومی استخدام اضافه می‌شود.
مدرک تحصیلی بالاتر و یا سابقه کاری مرتبط و بیشتر، نوع‌آوری، آزمون ورودی، مصاحبه علمی و سابقه ایثارگری نیز جزو مراتب اولویت استخدام ناظران مشمول این قانون بود که وکلای ملت آن را در تبصره سه به تصویب رساندند.
در تبصره (4) این ماده نیز آمده است برای استخدام ناظران مشمول این قانون که قبلاً در آزمون ورودی شرکت کرده و با گذراندن دوره‌های آموزشی مرتبط و معتبر از مراکز آموزش جهاد کشاورزی به کار گرفته شده‌اند مشروط بر اینکه حداقل 30 ماه سابقه کار مرتبط داشته باشند، نیازی به برگزاری آزمون استخدامی مجدد نیست.
تبصره (5) این ماده واحد نیز عنوان می‌کند که به کارگیری ناظران فقط در جهاد کشاورزی بخش و دهستان مجاز است و به کار گیری آنان حداقل تا 10سال پس از استخدام در واحدهای ستادی و مراکز استان‌ها ممنوع است.
تبصره (6) این ماده نیز تأکید دارد که در صورت استخدام، سوابق بیمه مرتبط با فعالیت نظارتی که توسط سازمان‌های بیمه‌گر اقدام شده یا می‌شود به سنوات خدمتی مستخدم از نظر بازنشستگی اضافه می‌شود و هرگونه مابه‌‌التفاوت اعم از سهم بیمه شده و کارفرما در مورد سوابق ثبتی ناظر بر عهده وی است.
از تاریخ لازم‌اجراء شدن این قانون، قانون استخدام مهندسین ناظر تولیدات کشاورزی مصوب 10/12/1389 را نیز لغو می‌شود.
وکلای ملت این طرح را با 133 رأی موافق، یک رأی مخالف و 18 رأی ممتنع به تصویب رساندند./ 
 
منبع خبر :سایت خبرگزاری کشاورزی ایران ایانا 
اخبار مرتبط 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد