همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

شروع فعالیت شرکت شهرک‌های کشاورزی از ابتدای سال آینده

عضو هیأت‌مدیره شرکت مادرتخصصی تولید خبر داد:

شروع فعالیت شرکت شهرک‌های کشاورزی از ابتدای سال آینده


شروع فعالیت شرکت شهرک‌های کشاورزی از ابتدای سال آینده
از ابتدای سال آینده شرکت شهرک‌های کشاورزی با زیرمجموعه‌هایی همچون بخش گلخانه‌ها، سایت‌های شیلاتی، پایاب سدها، دامپروری و... آغاز به کار می‌کند.

عضو هیأت‌مدیره شرکت مادرتخصصی تولید محصولات کشاورزی، دامی و شیلاتی  و معاون وزیر کشاورزی در گفتگو با خبرنگار ایانا با اعلام این مطلب درباره ایجاد شهرک‌های کشاورزی گفت: بر اساس بند "ل" ماده 194 قانون برنامه پنجم توسعه برای تمرکز فعالیت‌های کشاورزی در نقاط مشخص و کاهش هزینه‌ها شرکت شهرک‌های کشاورزی قرار است ایجاد شود.

غلامرضا رازقی افزود: شرکت مادرتخصصی تولید محصولات کشاورزی، دامی و شیلاتی در حال حاضر به‌عنوان ظرف تشکیل‌دهنده این شرکت‌ها خواهد بود و تمامی فعالیت‌های مربوط به گلخانه‌ها، دامپروری، کشاورزی، سایت‌های شیلاتی، پایاب سدها و... در قالب شرکت شهرک‌های کشاورزی فعالیت خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: اساسنامه این شرکت‌ها توسط معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری به تأیید رسیده و تشکیل آن در حال نهایی شدن است.

رازقی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود که از ابتدای سال آینده شرکت شهرک‌های کشاورزی که همچون شهرک‌های صنعتی، ولی در بخش کشاورزی فعالیت می کند، ایجاد شود.

 

شرکت جنگلی چوب فریم به بورس رفت

این مقام مسئول تصریح کرد: برخی از شرکت‌های خصوصی همچون نکاچوب، فریم که قرار است به بخش خصوصی واگذار شود، تا پایان سال در صورت برنده شدن در مزایده واگذار خواهد شد و الباقی شرکت‌های باقی‌مانده تحت حمایت شرکت مادرتخصصی نیز توسط شرکت مادرتخصصی خدمات کشاورزی اداره خواهد شد.

وی یادآور شد: ایجاد شرکت شهرکت‌های کشاورزی می‌تواند در یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی، افزایش تولید و افزایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری مؤثر واقع شود.

رازقی تأکید کرد: پیش‌بینی می‌شود 100 شرکت زیرمجموعه برای این شرکت جدید تعریف شود.

وی اظهار داشت: ایجاد چنین شرکتی در بخش کشاورزی لازم و ضروری است و بسترهای لازم برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی و ارتقاء بهره‌وری را فراهم می‌آورد.

رازقی در پایان گفت: برخی از شرکت‌هایی که زیرمجموعه شرکت مادرتخصصی بود، با شرکت در مزایده و بورس به بخش خصوصی واگذار خواهد شد که در حال حاضر شرکت جنگلی چوب فریم به بورس رفته است تا بتواند به بخش خصوصی واگذار شود./

 

خبرنگار: مژگان ستار

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد