همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

ثبت‌نام آزمون دکتری سال 91 تا 2 بهمن 90



ثبت‌نام آزمون دکتری سال 91
همیار آنلاین: ثبت نام داوطلبان آزمون دکتری نیمه متمرکز سال 91 از  یکشنبه به صورت اینترنتی آغاز می شود.

 قائم مقام سازمان سنجش آموزش کشور گفت: داوطلبان آزمون دکتری نیمه متمرکز تا دوم بهمن ماه فرصت دارند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org، نسبت به خرید کارت اعتباری ثبت نام و انجام فرآیند ثبت نام این آزمون اقدام کنند.

ابراهیم خدایی به داوطلبان توصیه کرد قبل از انجام ثبت نام، مطالب دفترچه راهنمای آزمون دکتری که بر روی پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش قرار گرفته است را به دقت مطالعه کنند.

وی با بیان آنکه تهیه مدارک ثبت نام نیز صرفا به روش اینترنتی امکانپذیر است، یادآور شد: هزینه ثبت نام آزمون دکتری سال 91، مبلغ 23 هزار و 250 تومان در نظر گرفته شده است و داوطلبان می توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان سنجش و با استفاده از کارت های بانکی عضو شبکه شتاب، مدارک ثبت نام را تهیه کنند.

معاون فنی و آماری سازمان سنجش ادامه داد: آزمون دکتری سال 91 در حدود 287 رشته امتحانی و 1550 درس برگزار می شود.

خدایی یادآور شد: در آزمون دکتری سال 91 برای سووالات استعداد تحصیلی، ضریب 1 و برای سووالات درس زبان خارجی نیز ضریب 2 تعیین شده است اما سووالات درس های تخصصی مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در این آزمون، از ضریب 4 برخوردارند.

وی با بیان آنکه هنوز ظرفیت پذیرش دانشجوی دکتری سال 91 قطعی نشده، گفت: ظرفیت پذیرش آزمون دکتری تا اسفند سال جاری و بعد از اعلام ظرفیت از سوی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، نهایی و اعلام خواهد شد.

به گفته خدایی، نتایج اولیه آزمون دکتری سال 91، اوایل خرداد ماه منتشر می شود و پذیرفته شدگان چندبرابر ظرفیت در هر رشته باید برای پذیرش نهایی در مراحل مصاحبه و گزینش دانشگاه ها شرکت کنند.

دومین آزمون نیمه متمرکز دکتری، 25 فروردین سال 1391 در حوزه های امتحانی سراسر کشور برگزار خواهد شد.


اخبار مرتبط

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد