همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

پیش دانشگاهی حذف می‌شود


پیش دانشگاهی حذف می‌شود
جام جم آنلاین: معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: پس از شش سال از آغاز اجرای نظام آموزشی جدید، مقطع پیش دانشگاهی حذف شده و تحصیلات رسمی کشور 12 سال می شود.

ابراهیم سحرخیز افزود: با اجرایی شدن نظام آموزشی 6.3.3 از سال تحصیلی آینده بیش از یک میلیون نفر دانش آموز مقطع پنجم ابتدایی وارد ششم ابتدایی می شوند.

وی بیان کرد: این مقطع ماهیتی ابتدایی داشته و در این مقطع سعی شده آموزش های قرآنی تقویت شود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در نظام جدید آموزشی مقطع ابتدایی از حساسیت ویژه ای برخوردار است، خاطرنشان کرد: دوران ابتدایی نقشی اساسی در شکل گیری شخصیت و روابط اجتماعی دارد و بر این اساس در نظام آموزشی جدید بر نقش این دوران تاکید شده است.

سحرخیز با بیان اینکه علاوه بر درس های موجود در مقطع ابتدایی دو درس کار و فناوری و تفکر و پژوهش نیز به دروس ابتدایی اضافه خواهد شد از عدم افزوده شدن درس زبان انگلیسی به دورس ابتدایی خبر داد.

وی گفت: برای تدریس در مقطع ششم ابتدایی از معلمان با تجربه و متخصص مقطع ابتدایی فعلی استفاده شده و نیروهای جدید تعیین تکلیف شده که سه هزار و 900 نفر می باشند به چرخه آموزش و پرورش ابتدایی در مقاطع پایین تر وارد می شوند.

معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: آموزش هایی نیز برای معلمان مقطع ششم ابتدایی ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به اجرای نظام جدید آموزشی گفت: برای اجرای نظام جدید آموزشی آموزش و پرورش سعی شده به هشت حوزه زیستی ، اجتماعی ، اخلاقی ، پژوهشی ، دانش ، فناوری ودینی ومهارتی توجه شود .

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در نظام آموزش جدید به بحث ارتقای کیفیت در مقاطع تحصیلی توجه ویژه ای شده و این موضوع در مقطع ابتدایی شدت بیشتری دارد.

سحرخیز با اشاره به رونمایی از سند ملی تربیت رسمی کشور این سند را نقشه راه آموزش و پرورش دانسته و افزود: آموزش و پرورش فعلی نتوانسته اهداف نظام اسلامی را متناسب با نیازها تامین کند و نظام جدید تعلیم و تربیت در کشور متناسب با نیازها تدوین شده است.

وی اضافه کرد: این سند تعلیم و تربیت رسمی کشور مبتنی بر فلسفه اسلامی بوده و کهنه و وارداتی نمی باشد و در این سند به تحول عمیق و همه جانبه و عقلانی توجه شده است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه این سند با برگزاری جلسات متعدد و متنوعی با انجام 70 پژوهش مستقیم تدوین شده است، خاطرنشان کرد: کارشناسان و پژوهشگران بسیاری در سطح کشور به کارشناسی موضوعات و حوزه های مختلف این سند پرداخته اند. (ایرنا)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد