همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

اعلام رشته‌های پرطرفدار بورس دکترای داخل

اعلام رشته‌های پرطرفدار بورس دکترای داخل
جام جم آنلاین: مدیرکل بورس و امور دانشجویان خارج وزارت علوم، با اشاره به اسامی رشته‌های پرطرفدار بورس داخل دکتری به پرداخت ماهانه مقرری بورسیه‌های دکترای داخل به عنوان مهم‌ترین درخواست آنان از وزارت علوم اشاره کرد.

حسن مسلمی نائینی به مهر، گفت: تعداد کل بورس‌های داخل دو هزار و 216 نفر است که شامل مربیان و دانشجویان دکتری هستند. سال 88 تنها 81 مربی، سال گذشته 79 مربی و سال 90 تعداد 244 مربی موفق به اخذ پذیرش داخلی بورسیه دکتری شدند.

وی با اشاره به تعداد مربیان شاغل به تحصیل در بورس داخل دکتری از سوی دانشگاه‌های مختلف، افزود: در سال جاری، 197 نفر مربی دانشگاه‌های دولتی برای بورس داخل پذیرفته شدند که از ناحیه وزارت علوم حمایت مالی می‌شوند، 13 مربی از دستگاه‌های اجرایی که هزینه آنان توسط دستگاه‌های مربوط پرداخت می‌شود، 16 مربی دانشگاه آزاد که 50 درصد هزینه‌های آنان را وزارت علوم و 50 درصد باقیمانده را دانشگاه آزاد پرداخت می‌کند و 18 مربی از موسسات غیرانتفاعی برای ادامه تحصیل در بورس داخل دکتری پذیرفته شدند.

به گفته مدیرکل بورس و امور دانشجویان داخل وزارت علوم، بیشترین پذیرفته‌شدگان ادامه تحصیل در بورس دکتری داخل علاقه‌مند تحصیل در رشته‌های فنی مهندسی، معارف، تربیت‌بدنی، کشاورزی، علوم انسانی، علوم پایه و هنر هستند.

مسلمی نائینی با اشاره به مهم‌ترین مشکلات بورسیه‌های داخل دکتری، خاطرنشان کرد: بیشترین مشکلات مربیان درباره پرداخت ماهانه مقرری بود. مقرری این مربیان هر 6 ماه یک بار پرداخت می‌شود در حالی که عملی شدن این تقاضا به این زودی برای ما امکان ندارد و لازم است با بخش مالی وزارت علوم رایزنی شود.

به گفته مدیرکل بورس و امور دانشجویان خارج وزارت علوم، از دیگر مشکلات پذیرفته‌شدگان در بورس دکتری داخل حمایت‌های بیمه‌ای، ناآشنایی با قوانین دانشگاه‌ها و انجام پروژه‌های تحقیقاتی متناسب با نیاز کشور است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد