همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

حرکاتی برای تقویت عضله دو سر


طب و ورزش
حرکاتی برای تقویت عضله دو سر
عضلات ناحیه بازو علاوه بر آن که نقش مهمی در حفظ تناسب نیمه‌فوقانی دارند، در انجام فعالیت‌های روزمره و کارهایی که به نیروی بازوها نیازمندند نیز موثر هستند. عضله دو سر بازو که حجم عمده قسمت قدامی باز را به خود اختصاص می‌دهد، یکی از عضلات مهم بازو به شمار می‌رود.

 این عضله ساعد را روی بازو خم می‌کند و به این ترتیب قسمت عمده فشار را هنگام بلند کردن اجسام متحمل می‌شود. تقویت عضله دو سر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چراکه آسیب‌دیدگی این عضله با درد و التهاب همراه است و موجب محدودیت در انجام فعالیت‌های روزانه می‌شود. برای تقویت عضله دو سر می‌‌توانید از حرکات زیر کمک بگیرید.

حرکت اول: این حرکت ساده‌ترین حرکت برای عضله دوسر است که موثرترین حرکت نیز محسوب می‌شود. تقریبا همه تمرین‌هایی که روی عضله دو سر تمرکز می‌کنند کم و بیش مشابه همین حرکت هستند و باعث انقباض آن می‌شود.

در جای خود بایستید و کمر خود را صاف نگه دارید. یک سر کش ورزشی را با پا ثابت کنید و سر دیگر آن را در دست بگیرید. حالا دست خود را به سمت بالا بیاورید و در مقابل کشش مقاومت کنید. سپس دست خود را به جای اول برگردانید. می‌توانید به جای کش ورزشی از یک وزنه استفاده کنید. این حرکت را 10 بار برای هر دست تکرار کنید.

حرکت دوم: در مقابل دستگیره در روی پاهای خود بنشینید. هر یک از دستگیره‌های در را با یک دست بگیرید و به سمت عقب متمایل شوید طوری که آرنج‌های شما باز شوند. حالا با خم کردن آرنج‌ها خود را به سمت در بکشید و سپس به آرامی به جای اول برگردید. این حرکت را 10 تا 15 بار تکرار کنید.

المیرا یزدانخواه‌

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد