همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

بازارسیاه در ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد


بازارسیاه در ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد
جام جم آنلاین: قطع و وصل سیستم پرداخت الکترونیک بانک‌ها هرچند تا امروز خیلی‌ها از خریداران اینترنتی گرفته تا پرداخت‌کنندگان قبوض را کلافه کرده است، اما این بار دامنگیر داوطلبان ثبت‌نام در آزمون کارشناسی ارشد شده، به طوری که قطع سیستم پرداخت بانکی در روزهای اخیر،زمینه‌ای شد تا بازار سیاه کارت اعتباری ثبت‌نام با قیمت‌های چند 10 هزار تومان دست به دست شود.

به گزارش مهر، اختلال در کارت‌های بانکی بخصوص دارندگان کارت بانک صادرات موجب شد داوطلبانی که در روزهای پایانی مهلت ثبت‌نام در حال ثبت‌نام به شیوه الکترونیک بودند با پیغام‌های خطا مواجه شوند.پس از بروز اختلال در ثبت‌نام و ناتوانی بسیاری از کاربران در ثبت‌نام کنکور ارشد، متقاضیان به ادارات پست مراجعه کردند و همین مساله موجب شد علاوه بر ایجاد صف‌های طویل در برابر ادارات پست، عده‌ای سودجو شروع به فروش کارت‌های اعتباری کنند.

این عده که کارت‌های اعتباری را پیش از این خریداری کرده بودند و قیمت رسمی آن در نهایت 15 هزار و 100 تومان از طریق پست و 14 هزار و 300 تومان از طریق اینترنت بود، با قیمت‌های 30 تا 50 هزار تومانی به داوطلبان فروختند.

اختلال در سیستم بانکی پس از زمانی بروز کرد که هفته گذشته حدود 3 میلیون حساب در بانک صادرات از 22 آبان
به دلیل مغایرت مشخصات و داشتن اطلاعات غلط توسط سیستم مرکزی این بانک مسدود شد و مراجعانی که برای برداشت پول به خودپردازها مراجعه می‌کنند، با این پیغام روی صفحه مانیتور دستگاه روبه‌رو می‌شوند که حساب شما مسدود یا راکد است؛ لطفا به شعبه افتتاح حساب خود مراجعه کنید.پس از آن بانک صادرات اعلام کرد حساب‌های این بانک به صورت سراسری در حال مکانیزه شدن است تا بتوان با استفاده از کد ملی، شماره سریال شناسنامه و مشخصات فردی دیگر، به اطلاعات دقیق حساب‌ها دسترسی یافت و مشکل بزودی حل خواهد شد. از دارندگان حساب این بانک نیز خواسته شد که با همراه داشتن مدارک شناسایی خود برای رفع مشکل به بانک مراجعه کنند.

اما این تنها مشکل نبود؛ روز 22 آبان، سیستم الکترونیکی بانک ملی نیز دچار قطعی شد و اعلام شد که بانک ملی به دلیل تغییر سرورها و به روز شدن نرم افزارها این مشکل را پیدا کرده است. یک مقام مسوول در بانک ملی درباره این مشکل یادآور شد که این مشکل بزودی رفع می‌شود.

کارت اعتباری را از پست تهیه کنید

محمدحسین سرورالدین، رییس سازمان سنجش آموزش کشور در واکنش به ایجاد بازار سیاه کارت‌های اعتباری آزمون توضیح داد: یکی از اشکالات اساسی در زمان ثبت‌نام در آزمون‌های سراسری این است که همواره در روزهای پایانی برای ثبت‌نام مراجعه صورت می‌گیرد و این مساله مشکل ساز می‌شود؛ اما اکنون کمبودی از نظر کارت اعتباری در ادارات پست وجود ندارد و داوطلبان می‌توانند کارت را تهیه کنند.

وی افزود: داوطلبانی هم که کارت اعتباری را گران تر خریده‌اند، اشتباه کرده‌اند چون مهلت زمانی ثبت‌نام تمدید شده و داوطلبان تا اول آذر می‌توانند در آزمون ثبت‌نام کنند. از سوی دیگر 40 هزار کارت اعتباری جدید نیز به پست ارسال شده است.

رییس سازمان سنجش اظهار کرد: ما با ادارات پست تماس گرفته‌ایم و غیر از پست ناحیه 16 تمامی ادارات پست اعلام کردند که کارت اعتباری ثبت‌نام در آنجا موجود است و از همین رو کارت‌های اعتباری به تمام مراکز پستی ارسال شده و کمبودی وجود ندارد.

وی تاکید کرد: داوطلبان به هیچ عنوان دفترچه و کارت اعتباری ثبت‌نام را گران تر نخرند و عجله نکنند؛ چرا که دو روز وقت دارند و تمام نواحی پستی هم دفترچه و کارت را در اختیار دارند. توصیه ما این است که داوطلبان در صورتی که نتوانستند از طریق الکترونیکی خرید کنند حتما به پست مراجعه کنند و ثبت‌نام خود را انجام دهند.

سرورالدین افزود: اما اگر داوطلبی در زمان ثبت‌نام و پرداخت وجه ثبت‌نام به صورت الکترونیکی، رسید دریافت کند، اما موفق به ثبت‌نام نشده باشد، می‌تواند رسید را به سازمان سنجش ارائه دهد و هزینه ثبت‌نام را دریافت کند.وی پیش‌بینی کرد با توجه به آن‌که حجم اصلی ثبت‌نام انجام شده است دیگر از نظر ثبت‌نام اینترنتی و پرداخت وجه ثبت‌نام با شبکه بانکی شتاب مشکلی ایجاد نشود.

ما مقصر نیستیم

مجتبی نصیری، معاون فنی شرکت پست نیز از پیگیری برای بازار سیاه دفترچه‌های کنکور کارشناسی ارشد خبر داد و گفت: بازار سیاه فروش دفترچه‌های ثبت‌نام کنکور کارشناسی ارشد مربوط به شرکت پست نیست.

وی در مورد بازار سیاه فروش دفترچه‌های کنکور در اطراف مراکز پستی توضیح داد: دفترچه‌های ثبت‌نام کارشناسی ارشد سازمان سنجش دو روز پیش در دفاتر پستی به اتمام رسیده و بازار سیاه فروش این دفترچه‌ها مربوط به شرکت پست نبوده و دفاتر پستی هیچ‌گونه دفترچه‌ای توزیع نمی‌کنند.

نصیری با بیان این‌که سازمان سنجش در جهت ترغیب متقاضیان شرکت در آزمون کارشناسی ارشد به ثبت‌نام اینترنتی، تنها تعداد محدودی دفترچه ثبت‌نام برای توزیع در اختیار شرکت پست قرار داده بود که این دفترچه‌ها بیش از 2 روز است که به اتمام رسیده، تصریح کرد: فروش دفترچه‌های ثبت‌نام کارشناسی ارشد در اطراف دفاتر پستی مربوط به سودجویانی است که این دفاتر را به چند برابر قیمت می‌فروشند اما آن را از پست خریداری نکرده‌اند. براساس این خبر، زمان ثبت‌نام در این آزمون فردا، سه‌شنبه، اول آذر به پایان می‌رسد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد