همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

ماست را با معده خالی بخورید


برای جذب بیشتر کلسیم در بدن
ماست را با معده خالی بخورید
جام جم آنلاین: سعید حسینی متخصص تغذیه گفت: مصرف ماست با معده خالی میزان جذب کلسیم آن را بیشتر می‌کند، البته این بدین معنی نیست که بعد از غذا کلسیم جذب نمی‌شود.

سایت همیار استخدام ها:

 این متخصص تغذیه در گفتگو با فارس ، افزود: ماست حاوی مقداری فسفر و 84 درصد آب است. افرادی که در معرض خطر ابتلا به پوکی استخوان هستند ، باید روزانه حداقل یک وعده ماست مصرف کنند.

وی گفت: ماست‌های کم‌چرب یا رژیمی برای افرادی که کلسترول بالایی دارند، مناسب است. این نوع ماست‌ها برای کاهش وزن نیز مناسب هستند.

این متخصص تغذیه افزود: برای این که بتوانید مقدار بیشتری ماست در روز مصرف کنید باید آن ‌را به گونه‌ای جایگزین مواد غذایی پرضرر کنید به عنوان مثال می‌توانید به‌ جای سس مایونز از آن به ‌همراه آب‌لیمو برای روی سالاد فصل‌ استفاده کرد.

حسینی گفت: هنگام خرید ماست دقت شود که حتماً تازه باشد. هرچه‌قدر به تاریخ تولید آن نزدیک‌تر باشید باکتری‌های مفید آن فعال‌تر خواهند بود. در نهایت دقت کنید که آن‌را سرد نگه دارید و سرد مصرف کنید. باکتری‌های مفید ماست در گرمای طولانی زنده نمی‌مانند.

وی افزود: بنا به توصیه کارشناسان تغذیه، مصرف لبنیات از جمله ماست با معده خالی توصیه می‌شود چون در این حالت میزان جذب کلسیم از این محصولات بیشتر است. مصرف ماست قبل از غذا از نظر جذب کلسیم بهتر است. البته این بدین معنی نیست که بعد از غذا جذب کلسیم نخواهیم داشت.

این متخصص تغذیه گفت: ماست فقط یک عصرانه یا دسر خوشمزه نیست و خواص بسیار زیادی دارد. ماست منبع غنی پروتئین، کلسیم، ریبوفلاوین و ویتامین B12 است. ماست در مقایسه با شیر، به دلیل افزودن باکتری‌های مفید مقدار بیشتری کلسیم و پروتئین دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد