همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

معافیت سربازی 2 برادری حذف شد یا شده بود


مدیرکل مشمولان ستاد کل نیروهای مسلح خبر داد:
معافیت سربازی 2 برادری حذف شد

مدیرکل مشمولان ستاد کل نیروهای مسلح از حذف معافیت 3 برادری در طرح اصلاح قانون وظیفه عمومی خبر داد.
سردار کمالی در اولین جشنواره فرهنگی ورزشی سربازان نیروهای مسلح با اشاره به آخرین وضعیت اصلاح قانون وظیفه عمومی گفت: زمانی که ستاد کل نیروهای مسلح متوجه شد که نیاز به اصلاح و بازنگری قانون وظیفه عمومی است طرح اصلاح این قانون را به مجلس ارائه کرد که پس از تایید به شورای نگهبان ارائه شد.

خدمت سربازی تا پایان سال 89 به همین روال حال حاضر خواهد بود
به گزارش خبرنگار بازارکار، وی با بیان اینکه شورای نگهبان 14 ایراد به طرح اصلاح قانون وظیفه عمومی وارد کرد افزود: یکی از مشکلات این طرح مربوط به مدت خدمت سربازی که بنا بود 24 ماهه و نسبت به میزان مدرک تحصیلی دو ماه به دو ماه کم شود که بنا بر آخرین هماهنگی‌های صورت گرفته در این رابطه این تبصره حذف شد و بر این اساس زمان خدمت سربازی تا پایان سال 89 به همین روال حال حاضر خواهد بود.

فروش سربازی
سردار کمالی درباره فروش سربازی هم گفت: عده‌ای موضوع فروش سربازی را دنبال می‌کنند یعنی کسانی که پول دارند می‌خواهند از صحنه سربازی خارج شوند. این در حالیست که در صورت فروش سربازی افرادی که کمتر از امکانات کشور استفاده می‌کنند نمی‌تواند از این موضوع استفاده کنند در نتیجه نمی‌توان موضوع فروش سربازی را اجرایی کرد.
سردار زاده کمند، رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا نیز هدف از اجرای این جشنواره را ارتقای شان سرباز عنوان کرد و افزود: سربازان بدنه اصلی نیروهای مسلح را شامل می‌شوند و در کنار سایر کارکنان این نیروها در خط مقدم ایفای نقش می‌کنند.

تعالی سربازان
وی با اشاره به اینکه نگاه امروز به سرباز نسبت به گذشته متفاوت شده است افزود: در گذشته استفاده بهینه از توان سربازان مدنظر قرار گرفته بود در حالی که امروز تبدیل این دوران به دوران رشد و تعالی سربازان مورد نظر و تحقق آن مستلزم برنامه‌ریزی‌های طولانی مدت است.
سردار زاده‌کمند اظهار کرد: اصلاح قانون خدمت وظیفه عمومی، ارتقای شان و منزلت سرباز، ارتقای سطح معیشت سربازان و تبلیغ دستاوردهای آنان از جمله اقداماتی است که در این راستا باید صورت گیرد.

سربازی حرفه‌ای
سردار موسی کمالی درباره سربازی حرفه‌ای در کشور نیز گفت: عده‌ای بدون توجه به شرایط کشور و این‌که کشور ما مستقل و متکی به مردم است، بحث سربازی حرفه‌ای را مطرح می‌کنند، در حالی که این تفکر در کشور ما جایگاهی ندارد.
مدیر مشمولان ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد: افرادی که نسنجیده طرح سرباز حرفه‌ای را مطرح می‌کنند، متوجه باشند که در بحران‌ها مردم، بسیج و سربازان هستند که گره از مشکلات می‌گشایند.

حذف معافیت دو برادری
مدیر مشمولان ستاد کل نیروهای مسلح با تشریح آخرین وضعیت قانون خدمت وظیفه عمومی در مجلس، اعلام کرد: این قانون پس از بررسی‌ها و مطالعات توسط ستاد کل نیروهای مسلح و تأیید مقام معظم رهبری به مجلس ارائه شد.
سردار کمالی افزود: شورای نگهبان قانون اساسی 14 ایراد به این قانون وارد دانسته است که در 2 محور قابل بررسی است.
وی اظهار داشت: مدت خدمت سربازی در این قانون 24 اعلام شده که به ازای هر مدرک تحصیلی 2 ماه از خدمت سربازی کاسته می‌شود، اما قرار شد مدت خدمت سربازی در اختیار ستاد کل نیروهای مسلح قرار گرفته و این بند از قانون حذف شود.
وی اظهار داشت: در این قانون قرار بود دامادها و نوه‌های خانواده‌ شهدایی که فرزند ذکور ندارند، معاف شوند. که این مورد نیز حذف شد.
معافیت سه برادری حذف نشده است
مدیر کل مشمولان ستاد کل نیروهای مسلح همچنین در گفتگو با سایت فردا با تکذیب خبر برخی از رسانه ها مبنی بر حذف معافیت سه برادری گفت: از حذف معافیت دو برادری در طرح اصلاح قانون وظیفه عمومی خبر داد.
سردار موسی کمالی، گفت: بعضی از رسانه ها از حذف معافیت سه برادری خبر دادند که این اشتباه است چرا که براساس آخرین تصمیمات گرفته شده معافیت دو برادری که در اصلاح قانون وظیفه عمومی آمده بود حذف و قانون سه برادری همچنان اجرا می شود.
وی افزود: در قانون سه برادری فردی که سه برادرش دارای کارت پایان خدمت سربازی باشد می تواند از معافیت استفاده کند همچنین در اصلاح قانون وظیفه آمده بود فردی که دو برادرش دارای کارت پایان خدمت باشد می تواند از معافیت استفاده کند که این قانون حذف شده است.
کمالی با اشاره به اینکه کسی از این قانون معافیت دو برادری تا کنون استفاده نکرده است گفت: این قانون هنوز در مرحله تصویب بوده و هنوز کسی از آین قانون استفاده نکرده است.
مدیر کل مشمولان نیروهای مسلح افزود: همچنین براساس آخرین هماهنگی موضوع معافیت داماد و نوه های خانواده های شهدا که فرزند پسر نداشته باشند حذف شده است.

حقوق سربازان
سردار کمالی در پایان سخنان خود در این جشنواره، اظهار داشت: در صورت پذیرش بار مالی توسط دولت افزایش حقوق سربازان و بهبود خوراک و پوشاک آنان پیگیری خواهد شد، در این زمینه رایزنی‌های آغاز شده و ادامه دارد.

 

 

مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا:
بکارگیری1800 سرباز نخبه و اتمام 200 پروژه تحقیقاتی در کشور
دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا،  با اشاره به اینکه خدمت سربازی در طول زندگی فراموش نشدنی است، افزود: این دوران توام با سختی ها، خوشی ها و خاطراتی است که هیچگاه فراموش نمی شود بنابراین قدر این دوران را بدانید تا در آینده برای فرزندانتان تعریف کنید.
سردار سرلشگر سید یحیی صفوی ، خطاب به سربازان حاضر در این همایش، تصریح کرد: عزیزان من، معنای سربازی و سرباز برای ملت ما همواره توام با احترام و عواطف محبت آمیز است، چرا که مردم سربازان را دوست دارند و آنها را فرزندان خود می دانند.
دستیارعالی فرماندهی معظم کل قوا، به حضور سربازان در 123 دستگاه تخصصی به عنوان اساتید، اعضای هیئت علمی ، یا به عنوان کارشناسان تعلیم و تربیت و یا به عنوان پزشک سرباز که در مناطق مختلف کشور مشغول به خدمت می باشند، اشاره کرد و افزود: 1800 نفر از سربازان نخبه در کشور مسئولیت پروژه های تحقیقاتی در سطح ملی را برعهده دارند و 200 پروژه را طی چند ماه گذشته این سربازان و افسران نخبه به نتیجه نهایی رساندند.
وی کمک سربازان در بخش های صنعتی، عمرانی و کشاورزی به وزارتخانه های دیگر را یکی دیگر از اقدامات بزرگ آنان برشمرد و گفت: این رسالت بزرگی است که شما انجام می دهید و از ملت نیز آن را فراموش نمی کنند.
سردار سرلشگر صفوی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به شرکت کنندگان جشنواره سرباز در خصوص خوشایندسازی خدمت سربازی اظهار داشت: نگاه اکثر فرماندهان نیروهای مسلح به سرباز و خدمت سربازی بسیار متفاوت از گذشته شده و این تغییر نگاه فرصتی برای شما است. چرا که نگاه امروز، بهره برداری مناسب سربازان از دو سال خدمت می باشد تا بعد از پایان خدمت نیز در مشاغل مختلف از تجارب خود استفاده کنند.
وی افزود: در همین راستا، قدم های مناسبی در حوزه زیرساخت قانون خدمت وظیفه عمومی و یا افزایش نسبی حقوق و خوراک سربازان برداشته شده هرچند هنوز با شرایط مطلوب فاصله زیادی داریم اما در حد مقدورات اقداماتی صورت گرفته است.


رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا:
دوران سربازی باید دوران تعالی سربازان باشد
سردار زاده کمند  نیز در این جشنواره گفت: ما امروز معتقدیم، با توجه به نقش و دستاوردهای خدمت مقدس سربازی و خدمات شایانی که سربازان در عرصه های مختلفی امنیتی، بهداشتی، سازندگی و تحقیق و پژوهش ایفا می کنند، شایسته تقدیر هستند.
رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا، با اشاره به اینکه نگاه ما به خدمت سربازی متفاوت از گذشته است، تصریح کرد: در گذشته استفاده بهینه از توان جوانان طی 2 سال خدمت مدنظر بود اما امروز رویکرد حاکم بر فرماندهان نیروهای مسلح ضمن استفاده از این توان، تبدیل این دوران به دوران رشد و تعالی سربازان که آینده سازان جامعه هستند، می باشد.
رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا، افزود: تغییر این رویکرد مستلزم برنامه ریزی طولانی مدت می باشد که با عزم راسخ در نیروهای مسلح این هدف مهم دست یافتنی است. هرچند طی سال های اخیر گام های خوبی مانند اصلاح قانون وظیفه عمومی، تلاش برای تغییر نگرش جامعه به خدمت سربازی، افزایش شان و مقام سرباز در جامعه، تلاش برای معیشت سربازان ، تقویت ارتباطات فرماندهان و سربازان، تولید نشریات اختصاصی، تعیین روز سرباز، راه اندازی هیئت ورزشی سربازان نیروهای مسلح، توسعه خدمات اعزام سربازان و توسعه برنامه های فرهنگی ،عملی و مهارتی سربازان برداشته شده است.
وی یادآور شد: در راستای رویکرد جدید خدمت سربازی در ابتدای راه هستیم و نیروهای مسلح باید توان بیشتری را با کمک دولت ، قانونگذاران و دستگاه های اجرایی صرف کنند.

گزارش: حجت سوری

منبع بازارکار

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد