همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

تسهیلات بانک کشاورزی به فارغ التحصیلان به 40 میلیون تومان رسید


مدیر امور اعتبارات و وصول متطالبات بانک کشاورزی:

سقف تسهیلات بانک کشاورزی به فارغ التحصیلان به 40 میلیون تومان رسید

تهران  - خبرگزاری کشاورزی ایران

گروه: کشاورزی

گزارشگر: مژگان ستار



تا پایان مهرماه سال جاری، دو هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار به هفت هزار و 836 فارغ التحصیل کشاورزی از سوی بانک کشاورزی اختصاص یافت.


به گزارش ایانا، مدیر امور اعتبارات و وصول مطالبات بانک کشاورزی با اعلام این مطلب در جمع خبرنگاران گفٱ: بانک کشاورزی از پیشگامان حمایت از فارغ التحصیلان بخش است و طرح اختصاص اعتبارات به این قشر با 20 میلیون تومان اعتبار به فارغ التحصیلان کشاورزی، منابع طبیعی و دامپزشکی آغاز شد و پس از استقبال به 30 و اخیرا به 40 میلیون تومان رسیده است.

اسماعیل بصیری افزود: با ارایه طرح توسط فارغ التحصیلان، تسهیلات پس از بررسیهای اولیه و با شرط آورده 10 درصدی اعطا می شود.

وی با اعلام اینکه فارغ التحصیلان می توانند به مرور سرمایه گذاری خود را وارد کنند، گفت: تا پایان مهرماه دو هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار ابلاغ و هفت زار و 836 فارغ التحصیل اعتبار دریافت کرده اند و هزار و 328 میلیارد ریال اعتبار مصرف شده است.

بصیری زمان شروع این طرحها را سال 1384 اعلام کرد و افزود: نرخ کارمزد جاری برای فعالیتهای زراعی و باغی 12 درصد تعیین شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به مدت بازدهی اقتصادی طرحها، مدت اقساط نیز طولانی تر خواهد بود.

بصیری در ادامه گفت: سهل ترین تضمینها توسط بانک کشاورزی انجام می شود و وصیغه های متعارف از فارغ التحصیلان کشاورزی اخذ می شود.

 

ادامه بحثهای بانک کشاورزی با وزارت جهاد

مدیر امور اعتبارات و وصول مطالبات بانک کشاورزی در ادامه از ادامه بحثها و جلسات کاشناسی این بانک با وزارت جهاد کشاورزی خبر داد و گفت: در رابطه با آب و خاک و تسهیلات سرمایه ای، کارهای بزرگی در حال انجام است.

وی در رابطه با شهرکها و مجتمعهای کشاورزی در حال بحث و بررسی هستیم.

بصیری به احداث شهرک دامپروری، شیلاتی و گلخانه ای در کردستان اشاره کرد و گفت: 9 واحد در کردستان با تسهیلات بانک کشاورزی احداث شد.

وی مجتمعهای گلخانه ای بندرعباس، خاسو گرمی از توابع استان اردبیل را از دیگر فعالیتها عنوان کرد.

بصیری درباره وصیغه ماشین آلات کشاورزی گفت: ماشین آلات داخلی با 60 درصد ارزش و خارجی با 50 درصد ارزش توسط بانک کشاورزی به عنوان وصیغه پذیرفته می شود.

 

راه اندازی نظارت مکانیزه وب توسط بانک کشاورزی

وی همچنین از نظارت مکانیزه تحت وب توسط این بانک خبر داد و افزود: برای نخستین بار این سیستم توسط بانک کشاورزی اجرایی شده است و کلیه نظارتها به صورت آن لاین انجام می شود.

بصیری در ادامه گفت: بیش از 100 میلیون ریال در نظارت آنی قرار دارد و اگر گزارش شعبه ای در سیستم ثبت نشود، امکان پرداخت قسط برای آن طرح وجود نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود 17 هزار و 668 طرح مشارکت به سیستم وارد شده است و 19 هزار و 868 گزارش در سیستم حاضر است.

بصیری در ادامه گفت: در این سیستم تمامی وضعیت طرحها مشخص می شود و پیشگیری از انحراف معیار از محاسن آن است.

وی افزود: در طرحهای بزرگ دو ماه طول می کشید تا کنترل و نظارت انجام شود، در حالیکه در این سیستم در همان روز کار کارشناسی انجام می شود و در زمان صرفه جویی خواهد شد.

بصیری تعداد شعب بانک کشاورزی را هزار و 800 شعبه برشمرد و گفت: حدود دو تا سه هزار نفر ناظر در سطح شعبه ای و منطقه ای نظارت می کنند.

وی افزود: با اجرای این سیستم آمار نظارتها راحت تر و در دسترس تر خواهد بود و امکان مقایسه کیفی گزارشها وجود خواهد داشت.

بصیری عملیات بانک کشاورزی را با حدود چهار درصد، دارای کمترین انحراف بیان کرد و گفت: چهار تا پنج درصد انحراف، رقم خطرناکی نیست.

 

تشکل شرکت، جهت ساماندهی مطالبات

وی همچنین از ساماندهی مطالبات معوق توسط شرکتهای ویژه ای خبر داد و گفت: شرکتها از مجرای قانونی، مطالبات را پیگیری می کنند و مواردی که دارای صعویت است به این شرکتها سپرده می شود.

بصیری خاطرنشان کرد: تاکنون بانک کشاورزی بیشترین پرونده ها را به این شرکتها واگذار کرده است.

وی افزود: این ظرکتها فقط کارمزد می گیرند.

بصیری از راه اندازی سیستم جدیدی در بانک کشاورزی در آینده ای نه چندان دور خبر داد./

منبع خبرگزاری کشاورزی ایران

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد