همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

ژلهای لاله‌ وحشی سوزش معده را مرتفع می کند


ژلهای لاله‌ وحشی سوزش معده را مرتفع می کند

گروه: پژوهش و تحقیقات

نویسنده / مولف: کارشناس

سمت: کارشناس



تاثیر ژلهای لاله وحشی برای درمان سوزش معده به گونه ای است که برخی عطارها به این نوع از لاله های آتشین رنگ گاز خفه کن معده می گویند.



به گزارش ایانا از سایت پیام سبز، عارضه جانکاه سوزش معده پس از صرف غذا به هنگام نهار و شام از امراض افراد چاق و سالمندان بدون تحرک در سنین بالای 70 سالگی است.


برای از بین بردن این عارضه شربت و قرصهای متعدد شیمیایی در کارخانجات بزرگ چند ملیتی امریکا و اروپا ساخته شده است، اما استفاده از آنها تبعات جانبی به همراه دارد که یکی از آنها تشدید اسید معده همراه با افزایش پردامنه درد در دستگاه گوارش است.


بر اساس یک ایده کهن طب سنتی ایران، صاحبان عطاریها در 200 یا 300 سال قبل برای فرو نشاندن دردهای گاه و بیگاه دستگاه گوارش افراد بسیار چاق و یا سالمندانی که مرز 70 سالگی را پشت سر نهاده اند از گلبرگهای خشک لاله های قرمز خودرو کوهی استفاده می کردند ‌که حتی در بعضی از مناطق غرب ایران عطارها به این نوع از لاله های آتشین رنگ گاز خفه کن معده می گویند.


متخصصان گیاهی درمانگر در لابراتوار موسسه گیاه پزشکی بروکسل با انجام پژوهشهای چند ساله و کاربردی ساختن ایده کهن عطار‌های قدیمی ایران زمین به نتیجه جالبی در این زمینه دست یافتند که ساخت ژل معجزه گر از لاله های وحشی و خودروی سطوح شاداب و جذاب منابع طبیعی برای فرو نشاندن سوزش معده بدون تبعاتی است که شربت و یا قرصهای شیمیایی به همراه دارد.


یکی از پزشکان گیاه دارویی موسسه گیاه پزشکی بروکسل در این باره توضیح می دهد که لاله های وحشی آتشین که به صورت خودرو در دامان مراتع کهن می روید و انسان نقشی در رویاندن و یا پرورش آن ندارد از قابلیت درمانگری فوق العاده برخوردار است. این لاله های قرمز رنگ بیشتر در پای آبشارهای خروشان یا نهرهای روان سطوح منابع طبیعی کوهستانی و یا در حاشیه چشمه سارهای جوشان می روید و هنگام پرورش هرچه از انوار خورشید بهره بگیرد، رنگ گلبرگهای آن آتشینتر می شود، ‌در نتیجه تاثیر درمانگری این ژل‌ فوق العاده است./

منبع خبرگزاری کشاورزی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد