همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

سهمیه 20 درصدی متاهلین در کارشناسی ارشد


رییس سازمان ملی جوانان از در نظر گرفتن سهمیه 20 درصدی ورود به دوره‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه برای افراد متاهل خبر داد و گفت: در حال حاضر به دلیل انبوه ورودی، لحاظ چنین سهمیه‌ای برای مقطع کارشناسی میسر نیست.

به گزارش شبکه ایران، مهرداد بذرپاش رییس سازمان ملی جوانان در اولین اقدام خود دست روی دغدغه و مشکل اصلی جوانان گذاشته و از اعطاء 20 درصد سهمیه در کنکور برای زوج های جوان دانشجو که قصد ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری دارند خبر داد.

مهرداد بذرپاش شنبه در جشنواره زوج خوشبخت ایرانی گفت: براساس مصوبه اخیر هیئت دولت دانشجویان متأهل از سال آینده برای ورود به مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری از 20 درصد سهمیه برخوردار خواهند شد.
رئیس سازمان ملی جوانان افزود: بر این اساس حقوق دریافتی سربازان متأهل دو برابر سربازان مجرد می شود و این افراد در نزدیکترین محل به سکونت خود خدمت خواهند کرد.

وی افزود: 30 درصد از مسکن مهر نیز از سال آینده به متأهلین اختصاص خواهد یافت.
بذرپاش گفت: کارمندان مجرد نیز در صورت تأهل از پاداش ازدواج بیش از گذشته برخوردار می شوند.
وی افزود: با هدیه رئیس جمهور 30 هزار نفر از زوج های جوان در ماه های باقیمانده تا پایان سال به مشهد مقدس اعزام می شوند.
رئیس سازمان ملی جوانان، فرهنگ سازی در زمینه ازدواج را از جمله موضوعات مهم و فرا دستگاهی دانست و افزود: هدف از برگزاری این جشنواره فرهنگ سازی و ترغیب خانواده ها و همچنین دستگاه های ذی ربط به امر ازدواج جوانان است.

وی گفت: از آغاز سال 84 آمار ازدواج 30 درصد رشد یافته است.
وزیر ارشاد نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت ازدواج در آیات و روایات از همه فعالان عرصه های هنری و فرهنگی خواست در زمینه ترویج فرهنگ ازدواج تلاش کنند.

حسینی افزود: نباید آثار هنری به گونه ای باشد که جوانها از امر ازدواج فاصله بگیرند.
بذرپاش با اشاره به اینکه بر اساس نظرسنجی سازمان ملی جوانان 90 درصد جوانان به خانواده‌های خود اعتماد دارند، اظهار داشت: این اعتماد باید در موضوع ازدواج خود را نشان دهد و در این زمینه باید از همه ظرفیت‌های مختلف و به خصوص ظرفیت‌های تبلیغی کشور مانند صداوسیما استفاده شود.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود یکی از مهم‌ترین انگیزه‌های سازمان ملی جوانان برای برگزاری جشنواره زوج خوشبخت ایرانی و ورود به موضوع ازدواج را فرهنگسازی برای ترویج موضوع ازدواج دانست و افزود: اگر همه ظرفیت‌های کشور و نظام درگیر موضوع ازدواج باشند این موضوع باز هم جای کار دارد.

وی با اشاره به اینکه برای برنامه‌ریزی درخصوص دانش‌آموزان و دانشجویان کشور سه دستگاه عریض و طویل وزارت‌خانه‌های آموزش و پرورش، علوم و بهداشت وجود دارد تصریح کرد: در مورد ازدواج جای چنین دستگاهی خالی است که این موضوع هم خوب است و هم بد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه موضوع ازدواج گسترده‌تر از آن است که در حیطه عملکرد یک دستگاه بگنجد، نبود چنین دستگاهی خوب است اما با توجه به اینکه هیچ نهادی متولی پیگیری امر ازدواج جوانان در زمان‌های پیش از ازدواج، هنگام ازدواج و پس از ازدواج نیست، سازمان ملی جوانان به این امر ورود کرده است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد