همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همایش "فارغ‌ التحصیلان بیکار" در خراسان شمالی برگزار شد


همایش "فارغ‌ التحصیلان بیکار" در خراسان شمالی برگزار شد

همایشی با عنوان "فارغ‌التحصیلان بیکار" در خراسان شمالی برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ایسنا، نماینده مردم بجنورد، گرمه، جاجرم و مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی در این همایش گفت: طبق اصل 43 قانون اساسی ارائه ابزار کار و ایجاد اشتغال وظیفه دولت است و مسؤولان زیادی هستند که می‌توانند در رابطه با رفع معضل بیکاری موثر باشند.
موسی‌الرضا ثروتی افزود: فارغ‌التحصیلان بیکار باید با مهارت‌آموزی در رفع بیکاری خود بکوشند و مسؤولان نیز در این زمینه باید برای حل این معضل تلاش نمایند.
وی با بیان اینکه دو هزار و 750 کارمند در خراسان شمالی وجود دارد اظهار داشت: با توجه به تازه تاسیس بودن استان خراسان شمالی برخی دستگاه‌های دولتی نیازمند نیرو هستند اما مجوز استخدام ندارند.
ثروتی ادامه داد: با توجه به نبود ظرفیت کافی برای استخدام در نهادهای دولتی، افراد نباید منتظر استخدام باشند.
وی با اشاره به اینکه دولت به‌تنهایی نمی‌تواند برای رفع مشکل بیکاری سرمایه‌گذاری کند، افزود: خود افراد نیز باید در این زمینه مشارکت، آورده و سرمایه‌گذاری داشته باشند.
وی سرمایه‌گذاری، تصویب قانون بازنشستگی پیش از موعد و تصویب سپرده‌گذاری طرح‌های نیمه تمام به متقاضیان را از جمله اقدامات جهت کاهش بیکاری در استان عنوان کرد.
مدیرکل کار و امور اجتماعی خراسان شمالی نیز در این همایش نبودن سند اشتغال، مجهول بودن پتانسیلها و ارایه نشدن آموزش‌های لازم با توجه به نیاز بازار کار را از مشکلات در رابطه با بیکاری عنوان کرد.
اردشیر بهلولی افزود: برای تدوین سند اشتغال، مشاور و اعتبار لازم منظور شده است که بر طبق نیاز، برای ورودی دانشگاه‌ها هدف‌گذاری خواهد شد.
وی نقش آموزش‌های کارآفرینی در حل مشکل بیکاری را مهم عنوان کرد و ادامه داد: باید این آموزش‌ ها در سطح گسترده‌تری برگزار شود.
به گزارش ایسنا، مدیرکل تعاون خراسان شمالی نیز در این همایش گفت: برای سال جدید اعتباری به صورت کمک‌های بلاعوض در اختیار افراد اشتغالزا قرار خواهد گرفت که 20 درصد آن برای ایجاد اشتغال فارغ‌التحصیلان و بانوان در نظر گرفته شده است.
علیرضا بصیری خاطرنشان کرد: افراد بیکاری که در یک رده سنی و با یک رشته تحصیلی مشترک هستند می‌توانند در قالب تعاونی‌ها و گروه‌های سه نفره به عنوان هیات موسس شرکتی تاسیس کنند و دولت موظف است اولین تقاضای کار را به بخش تعاونی بدهد.
مدیرعامل صندوق مهر امام رضا(ع) نیز تاسیس این صندوق را نخستین مصوبه دولت نهم با هدف کمک به ایجاد و توسعه شغل پایدار برای جوانان بیان کرد.
حجت‌الله شریفیان اضافه کرد: در خراسان شمالی 10 میلیارد ریال اعتبار برای اعطای تسهیلات به نخبگان و مخترعان در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه در سال گذشه 1200 نفر در پایگاه اشتغال صندوق مهر امام رضا (ع) نام‌نویسی کردند، افزود: در این میان، حتی پنج نفر فارغ‌التحصیل دانشگاهی نیز وجود نداشت که امیدواریم در نیمه دوم افراد فارغ‌التحصیل بیکار نیز در این سایت نام‌نویسی کنند.
رییس سازمان بازرگانی خراسان شمالی نیز بیان کرد: جوانان نباید خودشان را برای پشت‌میزنشینی آماده کنند بلکه باید در قالب تعاونی به سمت ایجاد شغل پیش بروند.
محمدرضا کفاشی با اشاره به نیازهای استان به برخی مشاغل گفت: استان متقاضی کارگاه رنگرزی فرش، قالیشویی و نقشه‌کشی فرش است که برای ایجاد آن تسهیلاتی با بهره چهار درصد داده می‌شود.
وی به نبود صنایع تبدیلی در استان اشاره کرد و افزود: انگور از تولیدات خراسان شمالی است که نمی‌توان آن را بصورت خشک صادر کرد بلکه به شرکت‌هایی نیاز است که آن را تبدیل به کنسانتره کند و این نیاز استان از مواردی است که می‌تواند تعداد زیادی را به کار مشغول می‌سازد.
کفاشی متخصص تعمیر کامپیوتر و خدمات‌رسانی را از دیگر نیازهای استان معرفی کرد.
رییس سازمان بازرگانی خراسان شمالی هم‌چنین پرورش شترمرغ، بوقلمون، کبک و بلدرچین را از دیگر مواردی دانست که استان به آن نیاز داشته و مستلزم سرمایه‌گذاری است.
وی هم‌چنین به ایجاد فروشگاه‌های بزرگ، بازارچه‌های تخصصی، توزیع شرکتهای پخش و غیره اشاره کرد و افزود: برای ایجاد تمامی این موارد و رفع بیکاری تسهیلات پرداخت خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد