همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

تغذیه در بدنسازان


تغذیه در بدنسازان
برنامه غذایی این هفته مربوط به کسانی می‌شود که با وزنه‌های سبک سروکار دارند و ورزش‌هایی را انجام می‌دهند که در آن برای پرورش اندام‌های خود نیاز به وزنه‌‌زدن دارند. این نوع ورزش‌ها، طوری طراحی شده‌اند که بر نیروی ماهیچه‌ها تکیه ویژه‌ای دارند و افرادی که ماهیچه‌های نیرومندتری داشته باشند در انجام آنها موفق‌تر خواهند بود. این گروه از افراد نه‌تنها به ماهیچه‌های قوی نیاز دارند؛ بلکه تغذیه‌آنها نیز باید متفاوت باشد؛ زیرا تغذیه مناسب و کافی باعث می‌شود تا ماهیچه بتواند بخوبی رشد کند و سلامت خود را حفظ نماید و فرد در جریان تمرینات دچار آسیب ناشی از ضعف ماهیچه نشود.

به شما توصیه می‌کنیم برای داشتن ماهیچه‌هایی قوی از یک برنامه منظم تغذیه‌ای کامل همراه با تمرینات منظم و متعادل با حجم و میزان آمادگی عضلانی استفاده کنید تا دچار آسیب‌های ناخوشایند نشوید. برنامه غذایی زیر یک نمونه از این رژیم‌های غذایی می‌باشد:

صبحانه: یک عدد تخم‌مرغ کامل + 2 عدد سفیده تخم‌مرغ + یک چهارم لیوان پنیر + یک عدد فلفل سبز متوسط + یک سیب متوسط + 4 عدد کپسول روغن ماهی

غذای میانه صبح (قبل از تمرین)‌: برگر 100 گرمی بوقلمون + یک برش نان سبوس‌دار + 3 عدد هویج متوسط + ساقه خرد شده یک کرفس متوسط + 2 عدد کپسول روغن ماهی

ناهار: 100 گرم سینه مرغ + 100 گرم گوشت قرمز + 5/1 برش نان سبوس‌دار + یک عدد خیار + 5 کپسول روغن ماهی

شام: 150 گرم استیک + 400 گرم برنج قهوه‌ای + سالاد محتوی گوجه‌فرنگی، فلفل و پیاز

غذای قبل از خواب: یک دوم فنجان پنیر + 100 گرم ذغال اخته فریز شده + 100 گرم آجیل

در اینجا وعده‌های اصلی بیان شده است. شما می‌توانید با توجه به ذائقه خود بعضی از غذاها را با موارد مشابه جایگزین کنید یا این که در بین این وعده‌های غذایی به دلخواه خود، میان وعده‌های سالم و پرانرژی را اضافه کنید.

دکتر شیرین فرجی‌گودرزی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد