همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

نقش فرومون‌ها در زندگی


نقش فرومون‌ها در زندگی
اگر فرومون‌های انسانی شناخته شوند بحث‌های تازه‌ای درباره کاربردهای آنها شکل خواهد گرفت. از استفاده آنها در روابط بین فردی گرفته تا ساختن ترکیباتی که بتوان باعث ایجاد ترس و وحشت در گروهی دیگر شده که می‌تواند استفاده‌های نظامی خاص خود را داشته باشد. البته به نظر سیمون وسلی، روانپزشک دانشگاه کینگ لندن و مشاور سلامت ارتش بریتانیا این نظر از نظر علمی غیر محتمل است. او نظرها را به مطالعات انجام شده توسط استنلی شاختر در موسسه تکنولوژی ماساچوست در سال 1960 جلب می‌کند.

 در آن هنگام به افراد آدرنالین تزریق شد تا علائم فیزیکی ترس در آنها ظاهر شود. اما این افراد فقط در موقعیت‌های رعب‌انگیز دچار ترس شدند. وسلی می‌گوید: شما می‌توانید علائم فیزیکی ترس را القا کنید اما افراد لزوما هراسناک نمی‌‌شوند.»

به طور مشابه لانداستورم دریافت که زن‌‌ها فقط وقتی به آندرواستادینون پاسخ مناسبی می‌دهند که در هنگام مواجهه مردی در نزدیکی آنها حضور داشته باشد. به نظر می‌رسد که در زندگی واقعی اثرات وابسته به فرومون اندک است و به فاکتورهای دیگری نیز وابسته است.

لانداستورم می‌گوید بیشتر کمپانی‌های تولید عطر از آندوسترون که یک فرومون خوکی است، استفاده می‌کنند که 60 درصد مردم نمی‌توانند آن را استشمام کنند و برخی دیگر هم آن را بدبو احساس می‌کنند. پس از عطری که می‌زنید زیاد مطمئن نباشید و بیشتر به خودتان اتکا کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد