همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

دولت و مجلس در آستانه توافق ۱۳۸۸/۸/۱۶


 

 

 

 

بابونه

بابونه گیاهی است دائمی و کوچک بارتفاع تقریبا 30 سانتیمتر دارای بوئی معطر که در چمنزارها و اراضی شنی می روید . ساقه آن برنگ سبز مایل به سفید ، برگهای آن کوچک متناوب و دارای بریدگیهای باریک و نامنظم و

پوشیده از کرک است . گلهای آن مجتمع در یک طبق که بطور منفدر در انتهای ساقه گل دهنده در تابستان ظاهر می شود . در هر طبق گلهای سفید در اطراف و گلهای زرد در قسمت وسط قرار دارند .

ترکیبات شیمیایی: گلهای بابونه دارای اسانس روغنی آنته مین ( Anthemine) تانن ، فیتوسترول و همچنین ماده ای تلخ بنام اسید آنته میک Anthemique Acid می باشد .

خواص داروئی: بابونه از نظر طب قدیم ایران گرم و خشک است و از تقویت کننده های تلخ بحساب می آید . جالینوس حکیم آنرا برای درمان تب و لرزهای نوبه ای بکار می برد .

1) یکی از مهمترین خواص بابونه درمان زخم معده و ورم معده است و

راهکار برای بودجه هدفمندشدن یارانه ها مطرح است
دولت و مجلس در آستانه توافق
جام جم آنلاین: رئیس کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی با اشاره به جلسه یک عضو هیئت رئیسه مجلس با نمایندگان دولت در خصوص ماده 13 هدفمندسازی یارانه ها گفت: در خصوص واریز منابع حاصل از هدفمند کردن یارانه ها بواسطه ایجاد حسابی بنام هدفمندسازی یارانه‌ها در خزانه بدون عبارت «در قالب بودجه سنواتی» با پیشنهاد سه راهکار اجرایی توافق شد.

حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم رئیس کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی در گفتگو با مهر، با بیان این مطلب اظهار داشت: اصل این مسئله که «باید دست دولت را بازتر گذاشت تا مشکلی پیش نیاید و دغدغه دولت، دغدغه به جایی است»، مورد توافق نمایندگان دولت و مجلس بود.

وی افزود: ممکن است صندوقی که مد نظر دولت بود محقق نشود ، ولی در خصوص واریز منابع حاصل از هدفمند کردن یارانه ها بواسطه ایجاد حسابی بنام هدفمندسازی یارانه‌ها در خزانه بدون عبارت «در قالب بودجه سنواتی» توافق شده اما این توافق هنگامی قابلیت اجرا دارد که راهکاری برای بازگشت به ماده 13 داشته باشیم.

بنا براین گزارش روز سه شنبه هفته گذشته ماده 13 لایحه هدفمند کردن یارانه ها تصویب و بر این اساس قانونا راه بازگشت به بررسی این لایحه مسدود شد .

مصباحی مقدم ادامه داد: یکی از راهکارها برای اصلاح این ماده این است که مجلس لایحه هدفمند کردن یارانه ها را به طور کلی تصویب کند و هنگامیکه دولت برنامه پنجم توسعه را برای تصویب به مجلس می فرستد باید بندهایی از هدفمند کردن یارانه ها را هم در آن بگنجاند، لذا در آن زمان نمایندگان مجلس می توانند، ماده 13 را طبق توافق به عمل آمده اصلاح کنند.

رئیس کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی این راهکار را بدون دردسر قانونی برشمرد و گفت: دولت باید صبر و تحمل داشته باشد تا این قانون ابلاغ شود و بلافاصله در برنامه پنجم مواد مورد نظر را بگنجاند.

وی همچنین تصریح کرد: راهکار دوم این است که مجلس پس از تصویب این لایحه آن را به شورای نگهبان ارسال کند و اگر تشخیص شورای نگهبان این بود که ماده 13 دست دولت را در اجرای هدفمند کردن یارانه ها می بندد، این قانون را برای رفع اشکال به مجلس عودت دهد تا مواد مورد نظر توسط نمایندگان اصلاح شود.

مصباحی مقدم در ادامه راهکار سوم را دستور رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: اگر رهبر معظم انقلاب به صلاح بدانند، می توانند یادداشتی را در این خصوص به مجلس ارائه کنند زیرا نمایندگان مجلس تابع تکلیف هستند.

رئیس کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی خاطرنشان کرد: شاید راهکارهای دیگری هم قابل بررسی باشد اما این موضوع نیازمند بررسی بیشتر توسط هیئت رئیسه مجلس است.

وی همچنین در پاسخ به این سئوال که آیا احتمال دارد علاوه بر جلسه روز پنجشنبه ، جلسات دیگری بین نمایندگان دولت و اعضای هیئت رئیسه مجلس در آینده در خصوص ماده 13 طرح تحول اقتصادی صورت بگیرد یا خیر، تصریح کرد: جلساتی که باید برگزار می شد، برگزار شده و دیگر نیازی به برگزاری جلسات نیست،  مگر اینکه هیئت رئیسه مجلس اینگونه تشخیص دهد.










بابونه

بابونه گیاهی است دائمی و کوچک بارتفاع تقریبا 30 سانتیمتر دارای بوئی معطر که در چمنزارها و اراضی شنی می روید . ساقه آن برنگ سبز مایل به سفید ، برگهای آن کوچک متناوب و دارای بریدگیهای باریک و نامنظم و

پوشیده از کرک است . گلهای آن مجتمع در یک طبق که بطور منفدر در انتهای ساقه گل دهنده در تابستان ظاهر می شود . در هر طبق گلهای سفید در اطراف و گلهای زرد در قسمت وسط قرار دارند .

ترکیبات شیمیایی: گلهای بابونه دارای اسانس روغنی آنته مین ( Anthemine) تانن ، فیتوسترول و همچنین ماده ای تلخ بنام اسید آنته میک Anthemique Acid می باشد .

خواص داروئی: بابونه از نظر طب قدیم ایران گرم و خشک است و از تقویت کننده های تلخ بحساب می آید . جالینوس حکیم آنرا برای درمان تب و لرزهای نوبه ای بکار می برد .

1) یکی از مهمترین خواص بابونه درمان زخم معده و ورم معده است و این گیاه بآسانی این مرض را درمان می کند و آنهائیکه سالهاست با این مرض دست بگریبان هستند و از قرص های مختلف گران قیمت نظیر Lozac و Zantac و غیره استفاده می کنند می توانند با استفاده از بابونه خرج داروی خود را پس انداز کنند و همچنین سلامتی خود را بازیابند .

برای درمان زخم معده یک لیوان چای غلیظ بابونه درست کنید (4 قاشق چایخوری بابونه در یک لیوان آبجوش و یا چهار تا چای کیسه ای بابونه در یک قاشق لیوان آب جوش ) و صبح ناشتا هستید این لیوان چای را بنوشید و سپس در رختخواب به پشت دراز بکشید و بعد از چهار دقیقه بخوابید و البته بعد از یکربع ساعت می توانید صبحانه خود را میل کنید . این عمل را بمدت دو هفته ادامه دهید تا زخم و ورم معده بکلی شفا یابد.

2) بابونه اعصاب و قوای جنسی را تقویت میکند .

3) بابونه مقوی مغز است .

4)بابونه ادرار آور و قاعده آور است .

5)این گیاه ترشح شیر را در مادران شیر ده افزایش می دهد .

6)درمان کننده سردرد و میگرن است .

7)استفاده از بابونه سنگ مثانه را خرد و دفع می کند .

8)اگر کسی قطره قطره ادرار می کند به او چای بابونه دهید تا درمان شود .

9)بابونه درمان کننده کمی ترشحات عادت ماهیانه است .

10)برای درمان چشم درد ، بابونه را در سرکه ریخته و بخور دهید .

11)برای تسکین دردهای عضلانی چای بابونه بنوشید .

12)جویدن بابونه برای التیام زخم های درمان مفید است .

13)خوردن 5 گرم ریشه بابونه با سرکه رقیق محرک نیروی جنسی است. (ریشه بابونه گرم تر و خشک تر از گل بابونه است )

14)بابونه تب بر و تسکین دهنده درد است .

15)بابونه تقویت کننده معده است .

16)برای تسکین درد در هنگام دندان درآوردن بچه ها ، بآنها چای بابونه بدهید .

17)برای رفع بیخوابی و داشتن یک خواب آرام و راحت ، کافی است ده دقیقه قبل از اینکه به رختخواب بروید یک فنجان چای بابونه بنوشید .

18)بابونه درمان کننده بی اشتهایی است .

19)بابونه برای رفع ورم روده موثر است .

20)چای بابونه درمان کننده کم خونی است .

21)از بابونه برای رفع کرم معده و روده استفاده کنید .

22)بابونه تسکین دهنده دردهای عادت ماهیانه است .

23)بابونه برای رفع زردی مفید است .

24)حمام بابونه اثر نیرو دهنده درد . برای این منظور چند قطره اسانس بابونه را در وان حمام ریخته مدت یکربع ساعت در آن دراز بکشید .

25)برای تسکین درد ، چند قطره اسانس بابونه را با یک قاشق روغن بادام مخلوطکرده و روی محل های دردناک بمالید درد را تخفیف می دهد .

26)اسانس بابونه مخلوط با روغن بادام برای رفع ناراحتی های پوستی نظیر اگزما ، کهیر و خارش مفید است .

27)برای رفع گوش درد و سنگینی گوش ، یک قطره روغن بابونه را در گوش بچکانید .

28)اسانس بابونه چون اثر قی آور درد در مورد مسمومیت های غذایی مصرف می شود .

29)روغن بابونه را برای از بین بردن کمردرد ، درد مفاصل و نقرس روی محل درد بمالید .

30)با چای بابونه اگر موهای بلوند را بشوئید آنها را روشن تر و شفاف تر می کند .

31)آنهائیکه یائسه شده اند بهتر است همه روزه چای بابونه بنوشند زیرا اختلالات یائسگی را برطرف می کند .

32)بابونه ضد آلرژی است .
 

اسانس بابونه : حدود 0.8 تا 1 درصد اسانس در این گیاه وجود دارد که بوسیله تقطیر با بخار آب بدست می آید . رنگ این اسانس آبی روشن است ولی در اثر کهنه شدن برنگ زرد مایل به قهوه ای در می آید . بوی این اسانس بسیار قوی و طعم آن معطر و سوزانده است . اسانس بابونه در عطر سازی و برای معطر کردن غذاها بکار می رود .

چای بابونه با دم کرده بابونه برای درست کردن چای بابونه یک قاشق چایخوری گیاه بابونه خشک را در یک فنجان آب جوش ریخته و بمدت 5 دقیقه بگذارید دم بکشد .

روغن بابونه با روغن زیتون گل خشک بابونه را با برابر وزنش روغن زیتون مخلوط کرده و روی آتش ملایم بگذاریدتا دم بکشد ( نباید بجوشد ) و گاه گاه آنرا هم بزنید . سپس آنرا از روی آتش بردارید و بگذارید تا مدت 24 ساعت بحال خود بماند . سپس آنرا از صافی با فشار در کرده و در شیشه ای دربست نگهدری کنید ( برای نفخ شکم و قولنج آنرا روی شکم بمالید )

روغن بابونه
برای تهیه روغن بابونه مقدری از گل خشک بابونه را با چهار برابر وزن آن روغن کنجد مخلوط کرده و سپس باندازه دو برابر گل بابونه بآن آب اضافه کنید . آنرا روی چراغ گذاشته و بگذارید بجوشد تا اینکه آب آن بکلی تبخیر شود و فقط روغن باقی بماند البته باید دقت کرد که روغن نسوزد .

مضرات :  جوشانده بابونه ممکن است در افراد حساس به گیاه «آمبروسیا» باعث حساسیت شدید شود.