همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

محافظت از اطلاعات شخصی


محافظت از اطلاعات شخصی
چند توصیه ساده
بسیاری از کاربران، از این‌که به شبکه‌ای، چه شبکه‌های محلی و چه اینترنت، متصل شوند هراس دارند که مبادا نفوذگران غیرمجاز یا دیگر کاربران شبکه، بدون آگاهی و اجازه ایشان، به اطلاعات شخصی‌شان دست یابند. ‌ ‌

با توجه به آن‌که چنین ترسی بی‌اساس نیست و در شبکه‌ها امکان سرقت اطلاعات وجود دارد، چند راه‌کار ساده را برای کاهش احتمال دستیابی‌های غیرمجاز توصیه می‌شود:

1– مطمئن شوید که فایل یا پوشه مورد نظر شما به‌اشتراک گذاشته نشده است. در این حالت یک نماد دست زیر پوشه شما قرار می‌گیرد و شما می‌توانید با کلیک راست بر آن و انتخاب گزینه ‌... Sharing and security‌ و سپس روتن به لبه ‌Sharing‌ فایل یا پوشه دلخواه خود را به‌اشتراک بگذارید یا از آن حالت درآورید.

2– از ابزارها و نرم‌افزارهای محافظتی (ضدویروس، فایروال، اسپای‌ور و ...)، به‌ویژه در هنگام اتصال به اینترنت، استفاده کنید. این نرم‌افزارها را به‌روز نگه‌دارید و گزینه‌های مناسب را به‌کمک یک فرد آگاه انتخاب کنید.

3– بر روی فایل‌های حیاتی خود رمز بگذارید. این کار به‌کمک ابزارهای درون خود نرم‌افزارها (مانند محیط مایکروسافت ورد) و نرم‌افزارهای جانبی (مانند وین‌زیپ) و برخی روش‌های دیگر امکان‌پذیر است. هر چند که برداشتن این مانع چندان دشوار نیست، اما به هر حال از امکان دستیابی غیرمجاز می‌کاهد. برای آگاهی بیشتر در این زمینه به بخش پرسش و پاسخ کلیک در شماره‌های گذشته رجوع کنید.

4– نام فایل‌های خصوصی را به‌گونه‌ای نگذارید که جلب توجه کند. خوب معلوم است که نام «اطلاعات بانکی من» یا چیزی شبیه به آن، توجه هر نفوذگری را به‌خود جلب می‌کند؟!

5– فایل‌های‌تان را بر کامپیوتر نگذارید. اگر اطلاعات‌تان این‌قدر مهم و شبکه‌تان این‌قدر ناامن است، خوب اطلاعات‌تان را بر یک دیسک جانبی ذخیره کنید! ‌

آتوساشیرازی


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد